19 اردیبهشت 1402
242

بر اساس یک نظر سنجی جدید اعتماد آمریکایی‌ها به عملکرد اقتصادی دولت جو بایدن کاهش یافته است.

کاهش اعتماد آمریکایی‌ها به عملکرد اقتصادی دولت بایدن
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که پس از دو سال افزایش تورم، آمریکایی‌ها به عملکرد اقتصادی سران کشورشان در کاخ سفید، بانک مرکزی و وزارت خزانه داری اعتماد ندارند.

بر اساس این نظرسنجی که امروز سه‌شنبه منتشر شده، فقط 35 درصد از پرسش شوندگان به عملکرد اقتصادی دولت بایدن اعتماد دارند. کمترین میزان اعتماد آمریکایی‌ها به روسای جمهوری‌شان به دوران جورج بوش در سال 2008 باز می‌گردد که رکود بزرگ اتفاق افتاد. آن زمان اعتماد به عملکرد اقتصادی دولت 34 درصد بود.

درحالیکه نرخ بیکاری به لحاظ تاریخی نزدیک به بالاترین حد است، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها (48 درصد) می گویند که تقریبا هیچ اعتمادی به بایدن در زمینه اقتصادی ندارند.

سیاه‌پوستان دیگر «بایدن» را دوست ندارند

جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که اولین گزینه در این سمت در دوران ترامپ بود، تنها 36 درصد از آمریکایی‌ها به عملکرد اقتصادی‌اش اعتماد دارند درحالیکه 28 درصد گفتند که تقریبا هیچ اعتمادی به او در این زمینه ندارند.

در طول مدت 6 سال ریاست پاول در بانک مرکزی آمریکا، این پایین ترین حد رضایت از او است.

همچنین نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که فقط 37 درصد از پرسش شوندگان به جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا به لحاظ اقتصادی اعتماد دارند.

این نظرسنجی که از 3 تا 25 آوریل صورت گرفته است، نشان دهنده آن است که چطور اضطراب ناشی از تورم بالا بر بازار مشاغل در این کشور سایه انداخته است. 

با وجود اینکه 253 هزار شغل در ماه آوریل در آمریکا ایجاد شده، همچنان نرخ بیکاری به 3.4 درصد رسیده است.

کاهش محبوبیت بایدن پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی

انتهای پیام/

 


https://hirna.ir