16 دی 1401
190

دولت آمریکا گفته در حال بررسی ارسال خودروهای جنگی برادلی به اوکراین است.

آمریکا خودروهای جنگی برادلی به اوکراین ارسال می‌کند
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه (14 آبان/ 4 ژانویه) گفته ارسال خودروهای جنگی «برادلی» به اوکراین برای کمک به این کشور در نبرد ادامه‌‌دار علیه روسیه را بررسی می‌کند. 

بایدن در گفت‌وگویی با خبرنگاران در ایالت کنتاکی با این سوال مواجه شد که آیا ارسال خودروهای جنگی زرهی به اوکراین جزو گزینه‌های مورد بررسی در واشنگتن است. بایدن بدون ارائه توضیحات بیشتر به این سوال پاسخ مثبت بود.

در حالی که جنگ اوکراین وارد یازدهمین ماه خود شده کی‌یف خواستار دریافت تانک، موشک‌های دوربرد و سامانه‌های زرهی و پدافندی از آمریکا شده است. علی‌رغم آغاز زمستان نبرد شدید در شرق اوکراین میان نیروهای این کشور با سربازان روسیه در جریان است.

برادلی یک خودرویی از خانواده خودورهای زره‌پوش جنگی آمریکایی است که در مناطق جنگی از آن به عنوان نفربر استفاده می‌شود. این خودروهای جنگی به جای چرخ، شنی دارند، اما آننها نسبت به تانک سبک‌تر و چابک‌تر هستند. این خودروها ظرفیت حمل 10 نفر را دارند، البته می‌توان آنها را به گونه‌ای شکل‌بندی کرد که امکان حمل مهمات و تجهیزات ارتباطی را هم داشته باشند.

ارتش آمریکا سال‌ها از برادلی استفاده کرده، اگرچه خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته واشنگتن دنبال جایگزین کردن این خودروهای جنگی است. پنتاگون تا کنون  2000 خودروی جنگی در اختیار اوکراین قرار داده است.

تحولات اوکراین| زلنسکی: دلیلی ندارد که غرب تانک به کی‌یف ندهد
هشدار درباره شکل گیری موج جدید پناهندگان از اوکراین
تحولات اوکراین| تاکید سازمان ملل بر اهمیت پایان دادن به درگیری نظامی در اوکراین

انتهای پیام/


https://hirna.ir