15 دی 1401
189

مجلس نمایندگان آمریکا در دور چهارم انتخاب رئیس جدید خود به دلیل اختلاف بین اکثریت جمهوری‌خواه شکست خورد.

ناکامی دوباره مجلس نمایندگان آمریکا برای انتخاب رئیس جدید
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه در دور چهارم انتخاب رئیس جدید خود به دلیل اختلاف بین اکثریت جمهوری‌خواه شکست خورد.

پس از چهار دور رای گیری، حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان موفق به انتخاب رئیس برای خود نشده و این نخستین بار در یکصد سال گذشته است که کسی که برای رسیدن به منصب ریاست مجلس نمایندگان رقابت می‌کند، نتوانسته است در دور نخست تعیین شود.

آخرین بار در سال 1923 بود که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در اولین دور رای گیری برای انتخاب رئیس خود ناکام ماندند و پس از آن در همه دوره های کنگره، اعضای مجلس نمایندگان توانسته بودند تا در اولین دور رای گیری، رئیس جدید خود را برگزینند.

به طور کلی سه نامزد برای ریاست مجلس نمایندگان معرفی شده بود که «کوین مک کارتی» جمهوری خواه از کالیفرنیا یکی از آن ها بود که با وجود کسب بیشترین آرا، اما رای کافی برای کرسی ریاست مجلس را بدست نیاورد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این موضوع گفت: ناتوانی حزب جمهوری خواه در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان در کنگره این کشور، مشکل من نیست... این مایه شرمساری ماست؛ جهان نظاره گر اتفاقات کنگره است.

شکست مجلس نمایندگان آمریکا برای تعیین رئیس جدید در رای گیری دور اول

انتهای پیام/

 

 

 

https://hirna.ir