25 آذر 1401
210

وزارت دفاع آلمان برای پروژه‌های میلیاردی برای تجهیز ارتش از جمله خرید جت‌های رادار گریز اف 35 آمریکا موافقت پارلمان این کشور را دریافت کرده است.

موافقت پارلمان آلمان با خرید جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکایی
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، ارتش آلمان می خواهد تجهیزات بیشتری بخرد و توانسته است موافقت پارلمان آلمان برای این منظور را دریافت کند. همچنین طرح خرید جت‌های رادارگریز جدید F-35 از آمریکا که بسیار مورد بحث قرار گرفته‌اند نیز تایید شده‌اند.

به نوشته روزنامه "دی ولت" آلمان، وزارت دفاع آلمان برای پروژه های میلیاردی برای تجهیز ارتش آلمان از جمله خرید جت رادارگریز F-35 از پارلمان آلمان چراغ سبز دریافت کرده است. اعضای کمیته بودجه روز چهارشنبه در مجموع 8 پیشنهاد به اصطلاح 25 میلیونی را تصویب کردند که مجموعاً حدود 13 میلیارد یورو بود.

این همچنین شامل تصمیم برای خرید یک تفنگ تهاجمی جدید به عنوان جانشین G-36، خرید سیستم‌های انتقال رادیویی نظامی، مقاوم‌سازی خودروی رزمی پیاده نظام پوما و خودروهای جدید برفی می‌شود.

کلاین، از اعضای حزب لیبرال دموکرات در این باره گفت: ائتلاف موسوم به آمپل نشان می دهد که ما در آستانه قرن حاضر جدی هستیم و آن را پر از زندگی می کنیم. به گفته وی اف 35 جانشینی برای جت جنگنده تورنادو را تضمین می کند و تفنگ تهاجمی جدید به سلاح اصلی سربازان تبدیل خواهد شد. این مقام آلمانی تاکید کرد: این وزارتخانه بودجه قابل توجهی دریافت کرده است و اکنون باید پروژه ها را به موقع اجرا کند.

سازمان صلح سبز به تصمیم خرید جت‌های رادارگریز اف 35 اعتراض کرد و خواستار مخالفت دولت ائتلافی با این مسئله شد. این سازمان اعلام کرد: دولت می خواهد ده ها میلیارد پول مالیات دهندگان را هدر دهد تا بتواند در مواقع اضطراری عملیات تسلیحات هسته‌ای را از خاک آلمان آغاز کند. بنابراین آلمان در مارپیچ تسلیحات هسته‌ای مرگبار شرکت می کند.

دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته است که نیروی هوایی را به 35 جت رادارگریز اف-35 مجهز کند زیرا ناوگان تورنادو منسوخ و قدیمی شده است. این جنگنده سازنده شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به عنوان مدرن ترین هواپیمای جنگی در جهان در نظر گرفته می شود و همچنین قرار است برای مشارکت به اصطلاح هسته‌ای آلمان خریداری شود که یک مفهوم بازدارنده ناتو است که در آن متحدان به بمب های هسته‌ای ایالات متحده دسترسی دارند.

"کریستین لامبرشت"، وزیر دفاع فدرال آلمان هم از تصویب پروژه های میلیاردی کمیته بودجه پارلمان برای تجهیز ارتش آلمان استقبال کرد.

کودتاچیان آلمانی به دنبال قتل صدراعظم بودند
کاهش شدید محبوبیت وزرای کابینه دولت ائتلافی آلمان بعد از گذشت یک سال حکومت
دورانی سخت در انتظار شهروندان آلمانی است

انتهای پیام/


https://hirna.ir