18 دی 1401
365

سفیر جدید آمریکا در روسیه خواستار بکارگیری کارکنان بیشتر در سفارت آمریکا به منظور بهبود اقدامات مربوط به صدور احتمالی ویزا شد.

سفیر آمریکا در روسیه خواستار استخدام کارکنان بیشتر در بخش صدور ویزا شد
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «لین تریسی» سفیر جدید آمریکا در روسیه خواستار بکارگیری کارکنان بیشتر در سفارتخانه آمریکا در مسکو به منظور بهبود اقدامات مربوط به صدور احتمالی ویزا شد.

پرایس افزود: خانم تریسی تلاش می کند تعداد کارکنان سفارت آمریکا در مسکو را افزایش دهد تا اقداماتی از جمله صدور احتمالی ویزا برای شهروندان دیگر کشورها، بهبود یابد.  

وی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد تمرکز خانم تریسی بر بهبود مدیریت این سفارتخانه به منظور حفظ روابط دو جانبه در این دوره پرتنش کنونی و همکاری با دولت روسیه برای بهبود عملکرد کارکنان سفارتخانه است، بنابراین سفارت ما می تواند دستورالعمل های اصلی مانند صدور احتمالی ویزا را انجام دهد.

پرایس در بیانیه ای خاطرنشان کرد ارائه خدمات صدور ویزا در روسیه به دلیل اقدامات دولت روسیه به حالت تعلیق در آمده بود. در آوریل 2021، دولت روسیه بکارگیری کارمندان روس و کارمندانی با ملیت کشورهای دیگر در سفارت آمریکا در مسکو را ممنوع کرده بود. این بدان معنا بود که ما باید بیش از 180 تن از کارمندان را اخراج می کردیم. بسیاری از این کارمندان در بخش کنسولی کار می کردند که در این بخش صدور ویزا صورت می گفت. این اقدام عملکرد ما در این بخش را به شکلی گسترده تحت تاثیر قرار داد. انجام ماموریت های در حال کار از جمله ارائه خدمات صدور ویزا، به شکلی موثر برای هر دو کشور آمریکا و روسیه مفید است.

این در حالی است که روسیه بارها اظهار کرده که آماده همکاری مفید و موثر با آمریکا درباره موضوعات مربوط به ماموریت های دیپلماتیک و صدور ویزا برای کارکنان است.

انتهای پیام/    


https://hirna.ir