27 اردیبهشت 1402
546
8 روش جذاب گره زدن شال و روسری

شال و روسری برای ما ایرانیان و کشورهای مسلمان یکی از گزینه های اصلی در پوشش است. از طرفی انتخاب و نحوه پوشیدن آن یکی از دغدغه های خانم ها به حساب می آید مخصوصا اگر برای محیطی خاص و یا مراسمی بخواهند آماده شوند. نحوه استفاده و بستن شال و روسری باید طوری باشد که هم به چهره شما بیاید و هم جذابیت خود را حفظ کند همچنین برای افرادی که حجاب و پوشش کاملی دارند مناسب باشد. زیرا اغلب افراد تصور می کنند با حجاب کامل نمی توان پوشش شیک و ایده آلی داشت در صورتی که با توجه به تنوع در اندازه، جنس، طرح و رنگ روسری مدل های گوناگونی برای بستن وجود دارد. در این بخش می خواهیم با انواع مدل های بستن شال و روسری آشنا شویم.

روش های متنوع بستن شال و روسری

امروزه شیوه های جدید و بروزی برای بستن شال و روسری طراحی شده اند که با یاد گرفتن آن ها می توانید استایل های متفاوتی برای خود رقم بزنید و یک ظاهر شیک و جذاب برای خود بسازید. همچنین می توانید هر دفعه سبک های جدید از بستن شال و روسری یاد بگیرید و به راحتی در استایل های مختلف تابستانه و زمستانه ست کنید. از طرفی خرید روسری و شال زنانه از گزینه های پوششی مهمی است که در مد بسیار کاربرد دارد که می توانید به شیوه های مختلفی از آن استفاده کنید. حتما این مورد را هم به خاطر بسپارید که شال و روسری و نحوه بستن آن ارتباطی به قیمت و ارزان و گران بودن آن ها ندارد شما می توانید با یک روسری زنانه ارزان و یا یک شال نخی زنانه ارزان انواع مدل های خاص و شیک را برای خود ایجاد کنید بنابراین قیمت شال زنانه اصلا ملاک شیک پوشی نیست. در این مقاله می خواهیم با 8 روش شیک مدل بستن شال و روسری آشنا شویم. 8 تا از مدل های جذاب و پرکاربردی که می توانید در موقعیت و استایل های متفاوتی از آن ها ببرید.

8 روش متنوع و جذاب برای بستن روسری و شال

اگر با انواع بستن شال و روسری آشنایی ندارید اصلا نگران نباشید در این قسمت می خواهیم با 8 مدل از روش های بستن شال و روسری آشنا شویم و از آن ها در استایل های مختلف خود بهره ببریم با تنوع در استفاده از شال و روسری ها و سبک های بستن می توانید تیپ خود را کاملا تغییر دهید.

8 روش جذاب گره زدن شال و روسری1

1- بستن شال ساده به صورت شل

یکی از سبک های بروز و متداولی است که به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید و در موقعیت ها و استایل های مختلف از این مدل بهره ببرید. برای انجام این سبک از بستن شال که ظاهری شل دارد ابتدا باید شال خود را طوری روی سر قرار دهید که دو طرف آن به یک اندازه باشد، سپس باید سمت داخلی دو طرف شال ها را به پشت گردن ببندید و در آخر لبه جلوی شال را درست کنید. این سبک از بستن شال برای افرادی که محجبه هستند فوق العاده شیک و کاربردی است.

8 روش جذاب گره زدن شال و روسری

2- نحوه بستن روسری پشت سر

این روش یکی دیگر از مدل هایی است که می توانید در مهمانی و مجالس و دعوتی های رسمی بهره ببرید. مخصوصا زمانی که مانتو شما طرح دار و چین دار باشد بهتر است. روسری خود را طوری سر کنید که قسمت جلو سر فضای کمتری را اشغال کند، چرا که نباید مانتو طرح دار شما را بپوشاند. برای این مدل ابتدا باید روسری را عادی روی سر قرار دهید بعد به جای اینکه جلوی سر خود گره بزنید آن را پشت سر خود ببندید. این روش بستن روسری برای مانتو هایی که طرح دار هستند بسیار شیک و مناسب است. برای این که کمی تنوع در این سبک بستن روسری بدهید می توانید کمی کوتاه بلند لبه های آویزان روسری پشت برده و گره بزنید در این صورت مثلثی پشت سر به سمت یکی از شانه ها کشیده می شود.

3- بستن روسری قواره بزرگ مدل گره از بغل

ممکن است زمانی مطابق با استایلتان روسری را انتخاب کنید که قواره آن بزرگ است و در این صورت می توانید مدل گره از بغل را امتحان کنید. برای انجام این مدل ابتدا باید روسری را حالت معمولی سر کنیم. سپس یک سمت از وسط آن را به سمت دیگر بالای گوش فیکس کنیم طوری که کمی از روسری آویزان باشد. برای فیکس کردن می توانیم زیر روسری از کلاه حجاب استفاده کنیم و برای فیکس کردن لبه روسری به کلاه حجاب خود گیره بزنید. سپس قسمتی که آویزان شده است بیرون می اندازیم و بخش زیری روسری از پایین دور گردن به سمت دیگر می بریم و از زیر به خود روسری فیکس می کنیم. با تا دادن لبه آویزان روسری و فیکس کردن بهم استایل شما آماده است.

8 روش جذاب گره زدن شال و روسری2

4- بستن روسری با درست کردن گل در یک طرف

مدل دیگر بستن شال و روسری مانند توربان است که یک سمت آن را مدل گل طراحی می کنند که با پیراهن های بلند جلوه ای بسیار شیک و خاص دارد. برای درست کردن این مدل ابتدا باید از روسری های متوسط و یا نسبتا کوچک بهره ببرید. ابتدا روسری را روی سر خود قرار دهید. سپس باید آن را از پشت سر روی روسری به صورت یک طرفه گره بزنید. در ادامه باید دنباله روسری را بپیچید و به شکل گل دورهم جمع کنید. برای اینکه سفت شود می توانید اخر روسری را روی سر سنجاق کنید تا گل روی سرتان فیکس شود.

8 روش جذاب گره زدن شال و روسری3

5- بستن شال مدل شال دار

مدل شالدار یکی از سبک هایی است که می توانید به صورت روزمره از آن استفاده کنید زیرا بسیار کاربردی و راحت است. برای درست کردن این مدل بهتر است از کلاه حجاب استفاده کنید. ابتدا شال را روی سر قرار می دهیم طوری که یک طرف بلندتر باشد. قسمت کوتاه را به سمت دیگر سر می بریم بالاتر از گوش کمی پشت سر فیکس می کنیم. قسمت بلندی که روی لایه زیر افتاه از گوشه صورت گیره تزیینی می زنیم. سپس قسمت بلند را روی سر یک دور می پیچیم تا آویزان شود. می توانید لبه های رو هم رفته شال بلند را با شال فیکس شده زیر با یک گیره مجلسی و یا طرح دار روی هم گیره بزنید.

6- بستن شال مدل حوله ای

یکی از مدل های پرکاربرد برای افرادی هست که دوست دارند شال و روسری طوری روی سر آن ها قرار بگیرد که کاملا جمع باشند و هیچ بخشی از آن آویزان نباشد. این طرز بستن برای زمان هایی که مهمان دارید و پرمشغله هستید بسیار کاربردی است. بستن شال مدل حوله ای سبک های مختلفی دارد. یکی از مدل های راحت آن این است که ابتدا شال را حالت عادی روی سر خود قرار دهیم سپس دو طرف آویزان آن را از پشت گردن یه پیچ می دهیم و جلو می اندازیم. سپس دو طرف شال را بالا سمت پیشانی برده آن جا هم چند دور به هم پیچ می دهیم و سپس به یک طرف سر می فرستیم سپس زیر شال و یا با گیره فیکسش می کنیم. یک مدل جذاب و شیکی است که برای استایل های مختلف هم می توانید از آن بهره ببرید.

8 روش جذاب گره زدن شال و روسری4

7- بستن روسری مدل حوله ای با گره یا پاپیون بالای سر

برای بستن روسری مدل حوله ای نیاز نیست روسری شما بزرگ باشد. اندازه متوسط یا یکم کوچکتر مناسب است. نحوه بستن این مدل به این صورت است که ابتدا باید روسری بعد از سه گوشه کردن برعکس روی سر خود بی اندازید یعنی تیزی سه گوش روی صورت شما قرار بگیرد سپس دو طرف روسری بالای سر برده و روی روسری گره بزنید. بعد قسمت مثلثی که جلو صورت به صورت بادبزنی روی هم قرار دهید و زیر گره روسری که بالا سر زدید قرار دهید. می توانید گره را صفت کنید اگر دو طرف بلندی داشت می توانید روی سر یک بار دیگر به صورت پاپیون گره بزنید.

8 روش جذاب گره زدن شال و روسری5

8- بستن روسری به صورت لاکچری برای زیر چادر

این مدل مناسب افراد محجبه برای زیر چادر و یا حتی استایل با عبا های مختلف طرح دار است که استایل شان بسیار شیک و خاص می شود. این مدل یک سبک برای بستن روسری های بزرگ است. برای درست کردن این مدل ابتدا باید روسری را طوری که دو طرف آن برابر باشد روی سر قرار دهیم و سپس باید روسری را زیر چانه سنجاق بزنید و آن را مرتب کنید. بعد باید یک طرف روسری را به پشت سر برده زیر روسری بپیچید و به همان سمت قبل بکشید و گره بزنید. گره را زیر روسری پنهان کنید و سپس آن را مرتب کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره روش های مختلف بستن شال و روسری صحبت کردیم. تنوع در بستن شال و روسری زیاد است بنابراین با یاد گرفتن انواع آن ها می توانید استایل های مختلفی را ست کنید. هر مدل شال و روسری با اندازه و جنس و طرح های مختلف تفاوتی ندارد و به راحتی می توانید از هر مدل که خواستید بهره ببرید یکی از ویژگی های خوب یاد گرفتن نحوه بستن شال و روسری ها این است که اغلب طرح هایی که با شال و روسری ساده می بندید را می توانید از شال و روسری های طرح دار استفاده کنید زیرا نمای متنفاوتی روی استایل شما خواهد داشت. با انواع روسری زنانه اسپرت و همچنین شال زنانه اسپرت استایل های شیک و جذابی را برای خود ایجاد کنید. در این مقاله انواع بستن شال برای استایل با مانتو، عبا، چادر و .. را توضیح دادیم می توانید متناسب با موقعیت خود از آن ها بهره ببرید. اگر قصد خرید شال و روسری زنانه، خرید مینی اسکارف با کیفیت و قیمت مناسب را دارید به فروشگاه اینترنتی پادمیرا مراجعه نمایید و لذت یک خرید خوب را از دست ندهید.


https://hirna.ir