19 اردیبهشت 1402
83

دونالد ترامپ در دادگاه رسیدگی به اتهام تجاوز جنسی به یک نویسنده زن آمریکایی حاضر نشد.

عدم حضور ترامپ در دادگاه رسیدگی به اتهام تجاوز جنسی
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش مربوط به تجاوز جنسی به جین کارول نویسنده زن آمریکایی در منهتن نیویورک حاضر نشد.

وکیل خانم کارول اظهار کرد عدم حضور ترامپ در این دادگاه نشان می دهد که او این کار را انجام داده است. او هرگز نمی تواند در چشمان کارول نگاه کرده و اتهام تجاوز را رد کند. ما می توانیم نتیجه بگیریم که ترامپ این کار را انجام داده و به همین دلیل به دادگاه نیامده است.

در همین حال وکیل ترامپ نیز خطاب به هیئت منصفه، این پرونده را توهین آمیز خواند و گفت: ناتوانی کارول در بیان تاریخ دقیق وقوع این اتهام، باعث شده ترامپ برای دفاع از خود حاضر نشود. این پرونده توهین به عدالت است. داستان کارول ارزش فکر کردن ندارد.

در همین حال ترامپ در ویدئویی که برای پخش در دادگاه ضبط کرده بود ضمن رد اتهام تجاوز به کارول، وی را متهم به داستان پردازی برای فروش کتاب خاطراتش در سال 2019 کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این ویدئو گفت: این یک داستان بسیار مسخره آمیز و منزجرکننده است. این داستانی ساختگی است.

این در حالی است که ترامپ هفته گذشته در سفر به ایرلند برای بازدید از زمین های گلفش، گفته بود که احتمالا در دادگاه حاضر می شود اما به رغم اظهاراتش به دادگاه نیامد.

کارول 78 ساله که مقاله نویس سابق مجله الی است، در نوامبر 2019 شکایت خود علیه ترامپ را در دادگاه مدنی نیویورک مطرح کرد. وی در بخشی از کتاب خود که سال گذشته توسط این مجله منتشر شد، مدعی شد که او توسط ترامپ در اتاق پرو فروشگاه لوکس برگ دورف در نیویورک در اواسط دهه 90 میلادی، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

از آن زمان تاکنون بررسی این پرونده به دلیل درگیری های مربوط به قانون اساسی به تاخیر افتاده بود و اصلی ترین دلیل آن سمت ریاست جمهوری ترامپ و مصونیت سیاسی وی بود.

ترامپ سال گذشته با حضور در جلسه ادای شهادت ضمن رد این اتهام اعلام کرد کارول در طبقه من نیست و او دروغگوست. ترامپ همچنین این اتهام را تمسخرآمیز خواند.

انتظار می رود هیئت منصفه این دادگاه متشکل از 6 مرد و سه زن جلسه مشورتی خود را در روز سه شنبه برگزار کنند.

طرح این اتهام در حالی است که دونالد ترامپ چندی قبل برای نخستین بار دادگاه منهتن علیه وی به دلیل پرداخت حق السکوت 130 هزار دلاری به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن از محل بودجه کمپین انتخاباتی سال 2016 ، اعلام جرم کرد.  

اما ترامپ پس از حضور در جلسه تفهیم اتهام، تمام 34 مورد اتهام درباره جعل اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های پورن در سال 2016 را رد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اولین جلسه محاکمه خواستار تبرئه از تمام اتهامات خود شد.

ترامپ به عنوان یکی از نامزدهای برجسته جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، اولین رئیس جمهوری آمریکا است که در تاریخ این کشور در دادگاهی در منهتن نیویورک برای اتهامات کیفری حاضر شد.

این در حالی است که متهم شدن یا حتی محکومیت ترامپ از نظر قانونی، مانع از نامزدی وی برای ریاست‌جمهوری نمی‌شود.

دردسری تازه برای ترامپ این بار به اتهام آزار و اذیت جنسی

انتهای پیام/


https://hirna.ir