18 اردیبهشت 1402
86

تیراندازی روز شنبه بیست و دومین تیراندازی کور در آمریکا بود که در جریان آن بیش از چهار نفر کشته شدند.

مرگبارترین تیراندازی‌های یکسال اخیر در آمریکا +تصاویر
- اخبار بین الملل -

گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم-  آخرین تیراندازی گسترده در ایالات متحده روز شنبه در آلن، تگزاس اتفاق افتاد که در آن، قبل از کشته شدن ضارب به دست پلیس 8 نفر در یک مرکز خرید در فضای باز شلوغ کشته و 7 نفر زخمی شدند. 

بر اساس  آمارهایی که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و روزنامه «یو.اس.ای‌تودی» با همکاری دانشگاه «نورث ایسترن» گردآوری کرده‌اند این حمله بیست و دومین تیراندازی کور (تیراندازی‌هایی که در آن غیر از فرد ضارب چهار نفر یا بیشتر کشته می‌شوند) در سال 2023 است.

در این گزارش تیراندازی‌های مهمی که در 12 ماه گذشته در ایالات متحده به وقوع پیوسته‌اند را آورده‌ایم. 

هنریتا، اوکلاهما

کشور آمریکا ,

جاستین وبستر و همسرش اشلی، روز 2 مه 2023 بیرون از خانه خود در هنریتا، اوکلاهاما، نشسته‌اند. دختر این زوج، آیوی 14 جزو هفت نفری بود که 30 آوریل در خانه‌ای در هنریتا کشته شدند. 

یک مجرم جنسی در اوکلاهما در 30 آوریل قبل از اینکه خودش را بکشد به سر همسرش، سه فرزندش و دو دوستشان شلیک کرد. ضارب اجساد قربانیان را که در یک منطقه جنگلی در یک ملک روستایی در اوکلاهاما پیدا شد، جابجا کرده بود.

کلیولند، تگزاس

کشور آمریکا ,

ویلسون گارسیا، بازمانده از تیراندازی کور 28 آوریل در حال شرکت در مراسمی برای یادبود پسر 9 ساله‌اش است. پسر و همسر گارسیا از جمله پنج نفری بودند که در تیراندازی دسته جمعی کلیولند کشته شدند. 

روز 28 آوریل، یک مرد مسلح پنج نفر از همسایه‌هایش از جمله یک پسر 9 ساله را کشت. علت تیراندازی این مرد این بود که همسایه‌ها از این مرد خواسته بودند شلیک گلوله در حیاط خانه‌اش را متوقف کند زیرا نوزاد یکی از همسایه‌ها سعی می‌کند بخوابد. قاتل پس از تعقیب و گریز چند روزه دستگیر شد. 

بودوین، مین

کشور آمریکا ,

این مرد به نام «جوزف ایتون» روز 18 آوریل اقدام به تیراندازی در این بزرگراه کرد. 

روز 18 آوریل در یک بزرگراه شلوغ در یک محله چهار نفر در یک خانه کشته و سه نفر دیگر بر اثر تیراندازی زخمی شدند. مردی که چند روز قبل‌تر از زندان آزاد شده بود در ارتباط با این قتل متهم شده است. 

دادویل، آلاباما

کشور آمریکا ,

روز 15 آوریل در یک مراسم جشن تولد در شهر دادویل، چهار فرد جوان کشته و 32 نفر دیگر زخمی شدند. پلیس دو نوجوان و یک مرد 20 ساله را به اتهام قتل دستگیر کرد.

لوئیزویل، کنتاکی

کشور آمریکا ,

این عکس حضور پلیس را در نزدیکی صحنه تیراندازی در لوئیزویل، کنتاکی 10 آوریل 2023نشان می دهد.

یک کارمند در داخل یک بانک در شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی 5 نفر را کشت و 8 نفر دیگر را زخمی کرد. این مرد از صحنه تیراندازی‌هایش به صورت زنده فیلمبرداری کرده و آن را در فضای مجازی پخش کرد.  پلیس بعداً به مرد مسلح تیراندازی کرد و او را کشت.

نشویل، تنسی

کشور آمریکا ,

تصویر ضارب مدرسه نشویل که بعد از شکستن شیشه‌ها وارد مدرسه شد و به سمت دانش‌آموزان تیراندازی کرد.  

 در داخل مدرسه‌ای در شهر نشویل کشته شدند. مظنون که دانش‌آموز سابق این مدرسه بود توسط پلیس کشته شد.

خلیج هاف مون، کالیفرنیا

کشور آمریکا ,

یک مظنون در پی تیراندازی در خلیج هاف مون، کالیفرنیا، در روز 23 ژانویه 2023 بازداشت شد.

به گفته مقامات، یک کارگر مزرعه در 23 ژانویه 7  نفر را در دو تیراندازی پشت سر هم در دو مزرعه قارچ کالیفرنیای شمالی کشت. او در ارتباط با این قتل متهم شده است. 

پارک مونتری، کالیفرنیا

کشور آمریکا ,

مکان یادبود موقت در محل تیراندازی در پارک مونتری، کالیفرنیا. 

یک مرد 72 ساله روز 21 ژانویه در پارک «مونتری» در ایالت کالیفرنیا 11 نفر را کشت و 9 نفر را زخمی کرد. مظنون بعداً بر اثر شلیک گلوله به خودی خودکشی کرد و جان باخت. 

کلرادو اسپرینگز، کلرادو

کشور آمریکا ,

قربانیان تیراندازی کلرادواسپرینگز 

یک مهاجم در 19 نوامبر در یک کلوپ شبانه در کلرادو اسپرینگز، پنج نفر را کشت و 17 نفر را زخمی کرد. مهاجم مظنون توسط حاضران در صحنه تحت کنترل قرار گرفت و در انتظار محاکمه است.

رالی، کارولینای شمالی

کشور آمریکا ,

قربانیان تیراندازی رالی

مقامات گفتند که یک پسر 13 ساله روز 13 اکتبر 2022 در رالی پنج نفر را به ضرب گلوله کشت و دو نفر را زخمی کرد. مظنون ساعت ها از ماموران فرار کرد تا اینکه در گوشه یک خانه دستگیر و بازداشت شد.

هایلند پارک، ایلینوی

کشور آمریکا ,

روز 4 ژوئیه یک مرد مسلح از روی پشت‌بام اقدام به تیراندازی به مراسم رژه این روز در حومه شیکاگو پارک هایلند کرد.  مرد مسلح مظنون در انتظار محاکمه است. پدر مظنون به دلیل کمک به پسرش برای گرفتن مجوز اسلحه علیرغم سابقه تهدیدهای خشونت آمیز متهم شد.

فیلادلفیا

در 4 ژوئن 2022 در یکی از خیابان های شلوغ فیلادلفیا در جریان یک درگیری سه نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند و 11 نفر دیگر زخمی شدند. دو مرد بعداً در ارتباط با این قتل ها دستگیر شدند. 

تولسا، اوکلاهما

کشور آمریکا ,

ضارب تیراندازی تولسا 

مرد مسلحی در 1 ژوئن 2022 جراح خود و سه نفر دیگر را در یک مطب پزشکی کشت. تیرانداز با رسیدن پلیس خودکشی کرد.

اووالده، تگزاس

کشور آمریکا ,

قربانیان تیراندازی تگزاس 

یک مرد مسلح 18 ساله، روز 24  مه 2022 در یک مدرسه ابتدایی 19 کودک و دو بزرگسال را کشت. این تیراندازی مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در نزدیک به یک دهه گذشته بود. بیش از 15  نفر دیگر نیز زخمی شدند. پلیس مهاجم را کشت.

لاگونا وودز، کالیفرنیا

در 15 مه 2022 بر اثر تیراندازی مردی به محله‌های تایوانی در جنوب کالیفرنیا، یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. مقامات گفته‌اند که انگیزه این مرد مسلح نفرت از تایوان بوده است. او به قتل و سایر موارد متهم شده است.

بوفالو، نیویورک

فردی که طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان است در روز  14 مه 2022 در یک سوپرمارکت در محله ای عمدتا سیاهپوست تیراندازی کرد و 10 نفر را کشت و چندین نفر را زخمی کرد. تیرانداز به قتل و سایر اتهامات اعتراف کرد و به حبس ابد محکوم شد.

تیراندازی خونین در یک مرکز خرید در «تگزاس» آمریکا
12 کشته و زخمی بر اثر حوادث تیراندازی در آمریکا طی یک روز
تیراندازی در ایالت جورجیای آمریکا با یک کشته و 3 زخمی
تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در بلگراد 9 کشته به‌جای گذاشت

 

انتهای پیام/


https://hirna.ir