18 اردیبهشت 1402
105

ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی اظهار کرد اقدامات ضد روسی آمریکا بشریت را به دوران جنگ جهانی باز می‌گرداند.

ماهاتیر محمد: آمریکا بشریت را به دوران جنگ جهانی باز می‌گرداند
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی اظهار کرد مقامات آمریکا با اقدامات ضد روسی و تاثیر گذاری بر روند ظهور دو بلوک متخاصم، بشریت را به دوران جنگ جهانی باز می گردانند.

محمد 97 ساله در مصاحبه با نشریه گلوبال تایمز تاکید کرد آمریکا تلاش می کند تا کشورهای دیگر را در اقدامات علیه روسیه مشارکت دهد و روسیه نیز کشورهای دوستی را که از او حمایت کنند، برای خود پیدا کرده است. در اینجا تقابلی بین بلوک شرق و بلوک غرب وجود دارد و این تقابل و دشمنی شدت خواهد گرفت و تبدیل به جنگ جهانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد جنگ در اوکراین که از سوی غرب تشدید می شود، در نهایت تمام جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. شرایط پیچیده در این جنگ منجر به صرف روزافزون هزینه های بیشتر برای تامین کالاهای اساسی در سراسر جهان شده و تاثیری منفی بر حمل و نقل غلات گذاشته است.    

این سیاستمدار کهنه کار عنوان کرد دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو اقدامی تحریک آمیز است. در حقیقت، من فکر می کنم اگر اوکراین عضو ناتو نشود، روسیه کمتر احساس تهدید می کند و در نتیجه تقابلی وجود نخواهد داشت. اما به محض آنکه این روند آغاز شود، روسیه اقدامی پیشگیرانه انجام خواهد داد.

وی اشاره کرد که کشورهای عضو ناتو به طور مستقیم در جنگ روسیه و اوکراین درگیر نشدند زیرا اوکراین عضوی از این پیمان دفاعی نیست. با این حال، درگیری با روسیه ضربه بزرگی به کشورهای عضو ناتو وارد می کند.

ماهاتیر محمد در پایان گفت: روسیه و اوکراین باید راهکاری برای درگیری خود پیدا کنند. گفتگو و مذاکره بهترین راه حل برای آنهاست.

انتهای پیام/


https://hirna.ir