29 خرداد 1402
168

کمیته ملی المپیک به اظهارات علیرضا دبیر در مجمع فدراسیون کشتی که عنوان کرده بود بودجه‌ای به آنها تعلق نگرفته واکنش نشان داد.

کمیته ملی المپیک پاسخ دبیر را داد؛  ۷.۵ میلیارد تومان در سه ماه نخست امسال واریز کردیم

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا دبیر در مجمع فدراسیون اعلام کرد که" چهارماه از سال گذشته و کمیته ملی المپیک فقط ۳ میلیارد تومان به ما داده است.

در این زمینه باید متذکر شد که کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان به فدراسیون کشتی کمک نموده که ۸۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بورسیه ورزشکاران المپیکی بوده و در ۳ ماهۀ اول سال جاری نیز تاکنون مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این فدراسیون واریزی داشته و نیز مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان هم برای بورسیۀ ورزشکاران المپیکی به آن فدراسیون پرداختی داشته است.

همچنین کمیته ملی المپیک برای اعتبارات سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۳ میلیارد تومان برای آن فدراسیون در جدول توزیع اعتبارات بودجه توسط هیات اجرایی مصوب کرده است و در صورت لزوم مساعدت‌های بیشتری هم انجام خواهد شد.

در خصوص بند فوق لازم به توضیح است که رسالت کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه، مساعدت در جهت تهیه بلیط و اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی و المپیک بوده و این کمیته ردیف مستقلی جهت کمک به فدراسیون‌های ورزشی در ردیف‌های بودجه‌ای خود ندارد.

همچنین در کنار کمک‌های این کمیته، وزارت ورزش وجوانان ودولت ومجلس محترم نیز اعتبارات قابل توجهی برای آن فدراسیون لحاظ نموده که این اعتبارات تلاش رئیس محترم فدراسیون بوده که جای تشکر دارد.

دبیر در قسمت دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که با این بودجه که کمیته به کشتی داده است در صورت عدم مساعدت، تیم دوم یا سوم را به بازی‌های آسیایی می‌فرستیم.

در این خصوص باید عنوان کرد که فدراسیون‌ها به عنوان نهاد‌های عمومی غیردولتی دارای ساختار و تشکیلات بوده و رییس فدراسیون با رأی اعضاء مجمع به مدت ۴ سال برای تولی امور مربوط به آن فدراسیون اعم از ورزشی ـ عمرانی ـ فرهنگی و ... انتخاب شده و خود پاسخگوی نتایج ضعیف یا قوی و افتخارآفرین رشتۀ ورزشی مربوطه خواهد بود و کمیته ملی المپیک همواره نقش حمایتی خود را طی ادوار گذشته و در بازه زمانی فعلی برای فدراسیون‌های ورزشی به خصوص فدراسیون‌های مدال‌آور ایفا نموده و از این پس نیز بنابر بضاعت و منابع در اختیار، در کنار فدراسیون‌های ورزشی از جمله رشتۀ ملی ومحبوب کشتی برای کسب نتایج مطلوب و رقم زدن نشاط اجتماعی در جامعه خواهد بود.

در پایان انتظار می‌رود فدراسیون کشتی هم همانند سایر فدراسیون‌ها با بهترین ترکیب تیم‌های ملی و برای کسب بهترین نتایج تاریخ کشتی برای کمک به موفقیت کاروان جمهوری اسلامی و اهتزاز پرچم مقدس ایران نقش آفرینی نماید.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


https://hirna.ir