22 شهریور 1402
335

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: رای صادر شده علیه سپاهان جامع و شامل نیست.

کارشناس حقوقی: اگر سپاهان تخلف کرده نتجیه بازی‌ها باید ۳-۰ شود

رضا شاه منصوری در مورد حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه باشگاه سپاهان اظهار داشت: این موضوع ۲ راه و ۲ حالت بیشتر ندارد. اگر جذب بازیکن مازاد بر سقف مجاز بوده که باید بر اساس موازین قانونی و آیین‌نامه مصوب ۱۳۹۷ آنها را در زمره بازیکنان غیرمجاز تلقی کرد که متعاقب آن برای هر مسابقه رای نتیجه ۳ بر صفر اعلام می‌شود.

وی افزود: اگر از این قاعده و اصول تبعیت نمی‌کنید، باید اعمال تنبیه‌تان بر اساس اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها باشد، به همین دلیل باید پرسید چرا به جای ۴ امتیاز، ۳ یا ۵ امتیاز کم نشد. از نظر من کسر ۴ امتیاز مأمن قانونی ندارد. یا باید از همان حالت اول تبعیت می‌کردند، یا می‌توانستند برای سپاهان مانند سایر بخش‌های این حکم مثل جزای نقدی ۴۰ میلیاردی یا تأکید بر اصلاح قرارداد برخی بازیکنان، محرومیت نقل و انتقالاتی در نظر بگیرند. سایر بخش‌های این حکم بیشتر مطابق موازین قانونی است تا کسر ۴ امتیاز. مشخص نیست کسر این امتیازها بر چه مبنای قانونی کسر شده است.

کارشناس حقوقی فوتبال در پاسخ به این موضوع که  کمیته انضباطی برای صدور این احکام به مواد ۵۱ و ۱۱۷ مقررات انضباطی مصوب سال ۹۷ استناد کرده، توضیح داد: بحث تعدد تخلفات و اعمال مجازات‌ و تنبیهات مکرر باید بر اساس موازین قانونی باشد. ضمن اینکه باید برای صدور رای عدالت و جانب انصاف را هم رعایت کنید. وقتی جریمه ۴۰ میلیاردی در نظر می‌گیرید یا اصلاح قرارداد بازیکنان را می‌خواهید، از آن طرف صدور رای کسر ۴ امتیاز فاقد وجاهت قانونی است.

شاه‌منصوری ادامه داد: از طرفی همین سیاق و روال در پرونده شکایت باشگاه سایپا از شمس آذر قزوین نیز تکرار شد. الان نیز شاکیان پرونده یعنیتراکتور، پیکان، استقلال و پرسپولیس باید حقوق‌شان از این پرونده تامین شود. جزای نقدی سپاهان که به حساب فدراسیون فوتبال می‌رود و به جیب باشگاه‌های متشاکی نمی‌رود. رای باید جامع بوده و شمولیت داشته باشد. در این رای حکمی را شاهد هستیم که این گونه به نظر می‌رسد حقوق شاکیان تامین نشده است.

در همین ارتباط:

  • واکنش سپاهان به رای کمیته انضباطی؛ پای مافیای مدیریتی و رسانه‌ای درمیان است!
  • استقلال و پرسپولیس خیلی دلخوش نباشند؛ سپاهان دوباره به صدر برمی‌گردد!

https://hirna.ir