16 اردیبهشت 1402
124

پیشکسوت استقلال گفت: اگر ساپینتو امروز تمرکز لازم را ندارد به خاطر این است که در طول ماه های گذشته بخش بزرگی از انرژی اش را برای جنگیدن با مدیران عامل قبلی باشگاه صرف کرد.

هیجان استقلال بعد از ۶ گل به هوادار کنترل نشد/ نتایج امروز به خاطر درگیری‌های ساپینتو با فتح‌الله‌زاده است/ منکر ضعف ساپ

ستار همدانی، بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دلیل تساوی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بعد از آن باخت در دیدار مقابل پرسپولیس تمرکز تیم به هم ریخت. تیمی که به پایان فصل می‌رسد باید تمرکز، اتحاد و همبستگی‌اش را روزبه‌روز بیشتر کند تا در مواجهه با خستگی ناشی از یک سال فوتبال بازی کردن اتفاق بدی برایش نیافتد.

وی ادامه داد: متاسفانه این اتفاق برای استقلال برعکس بود؛ مشکلات مدیریتی، بدهی‌ها، بحث حذف از آسیا و مسائلی از این دست تیم را به شدت تحت فشار گذاشت تا علاوه بر خستگی جسمی بچه‌های تیم از نظر روحی هم خسته شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه‌کرد: باعث تاسف است که این آسیب‌ها در دقیقه ۹۰ برای استقلال به وجود آمد. استقلال خوب بود اما متاسفانه بعد از ماجراهای بدهی به استراماچونی و استعفای فتح‌الله‌زاده و آن روزهای پرتنش شیرازه تیم از هم پاشید.

همدانی در پاسخ به این پرسش که چرا استقلال بعد از زدن ۶ گل به هوادار ناگهان شرایط خوب هفته‌های ماقبل آن را از دست داد، توضیح داد: این‌ها ناشی از مشکلات روحی روانی است. تیمی که شش گل به هوادار می‌زند قطعا هیجان زیادی را تحمل می‌کند. باید این هیجان‌ها کنترل می‌شد که نشد. در روز دیدار با پرسپولیس مشخص شد که تیم استقلال آن تمرکز و آرامش لازم را ندارد. این‌ها به خاطر فشارهای هفته‌های قبل از آن بود.

وی خاطرنشان کرد: البته با حضور حجت کریمی به جای فتح‌الله‌زاده یکسری تعاملات بیشتری بین مدیریت و ساپینتو ایجاد شد که حاشیه‌ها را کنترل کرد اما ضربات ناشی از اتفاقات گذشته لطمه‌اش را به استقلال زد.

همدانی در این باره که چرا استقلال در بازی‌های حساس یا اصطلاحا ۶ امتیازی مقابل تیم‌های مدعی امتیاز داده توضیح داد: ساپینتو یک مربی زحمتکش است. او تیمی را تحویل گرفت که بدون باخت قهرمان شده بود و روزی که در اولین دیدار فصل تیمش با باخت مواجه شد زیر فشار قرار گرفت. البته ساپینتو هر طور بود تیم را جمع و جور کرد اما کار تیمی خوبی در مجموعه استقلال وجود نداشت.

ساپینتو و فتح الله زاده

وی در پاسخ به این پرسش خبرورزشی که چرا این کار تیمی (مجموعه استقلال) در دیدار با تیم‌های میانه یا پایین جدولی وجود داشت و تیم ساپینتو برنده می‌شد اما مقابل سپاهان، تراکتور و پرسپولیس نبود، توضیح داد: وقتی حتی یک نفر در باشگاه شرح وظایفش را به درستی انجام ندهد همین می‌شود. وقتی مربی و بازیکن کارشان را انجام می‌دادند اما اتفاقاتی در راس باشگاه رخ می‌داد که درست نبود همین می‌شود. من منکر ضعف ساپینتو در بحث مواجهه با تیم‌های مدعی نیستم اما او بیشتر توانش را صرف جنگیدن با آجرلو و به ویژه فتح‌الله‌زاده گذاشته بود. همین‌ها باعث شد تا او نتواند کاملا در اختیار استقلال قرار بگیرد.

بازیکن اسبق استقلال در این باره که آیا تیم ساپینتو هنوز هم برای قهرمانی در لیگ برتر شانس دارد یا نه گفت: استقلال فقط روی کاغذ شانس دارد! ما با دو تیم سپاهان و پرسپولیس مواجه هستیم که بسیار قدرتمند هستند و حالا که استقلال در هفته بیست‌وهشتم امتیاز داده آن‌ها با قدرت‌تر هم جلو می‌روند. رسیدن به قهرمانی لیگ برای استقلال خیلی سخت شد! فکر می‌کنم استقلال باید توانش را برای قهرمانی در جام حذفی بگذارد.


https://hirna.ir