22 شهریور 1402
85

شاید اگر اینستاگرام وجود نداشت پرسپولیس وضعیتی به مراتب بهتر از الان در فوتبال ایران و آسیا داشت.

پنجمین حمله بزرگ زامبی‌های مجازی علیه پرسپولیس

بعد از ماجرای محرومیت عیسی، شکایت النصر، حمله به لوکادیا و اطلاع دادن به هندی‌ها و محرومیت از سوی ای‌اف‌سی، این بار فحاشی به همسر فیلیپ کایسدو ضربه دیگری به پرسپولیس زد

شاید اگر اینستاگرام وجود نداشت پرسپولیس وضعیتی به مراتب بهتر از الان در فوتبال ایران و آسیا داشت و از تعداد بحران‌ها و مشکلاتش چه در داخل کشور و چه در عرصه بین‌المللی کم می‌شد. شاید این جمله کلیشه‌ای شده باشد که فضای مجازی موقعیت‌ها و محاسن بسیاری دارد اما چنانچه خوب و درست استفاده نشود ضربات مهلکی به جوامع خواهد زد ولی واقعیت اینکه دسترسی همه به فضای وسیعی مثل اینستاگرام تا اینجا فقط به ضرر فوتبال ایران و پرسپولیس تمام شده و دقیقاً همه آنهایی که از این فضا در جهت منفی استفاده می‌کنند هر بار علیه این تیم و باشگاه اقدام می‌کنند و از قضا به هدف‌شان هم می‌رسند.

محرومیت آل‌کثیر؛ پای یک مدیر هم در میان بود؟

 در جریان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در کشور قطر و در شرایطی که تیم تازه تشکیل شده یحیی گل‌محمدی با نفرات جدید کولاک کرده و پیشروی می‌کرد ناگهان خبر آمد عیسی آل‌کثیر قبل از بازی بزرگ نیمه نهایی محروم شده و قادر به همراهی تیمش مقابل النصر عربستان نیست. عیسی که در آن مقطع تازه به پرسپولیس پیوسته بود با گل‌زنی‌های حساس و زیبایی که مقابل شارجه، السد و پاختاکور به ثمر رساند یکی از عوامل اصلی صعود پرسپولیس به نیمه نهایی بود اما با اطلاعات و تحریکاتی که از داخل کشور علیه او و پرسپولیس صورت گرفت، توسط ای‌اف‌سی محروم شد.

آل‌کثیر بعد از گلزنی مقابل پاختاکور رو به دوربین تلویزیون در جشن شخصی‌اش چشم‌های خود را بادامی کرد تا یادی از برادرزاده خود کرده باشد اما هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس به‌ ای‌اف‌سی گفتند این شادی گل غیر متعارف مصداق بارز ‌نژادپرستی علیه ازبک‌هاست و باید محروم شود. در این میان حتی پای یکی از مدیران باشگاه رقیب هم به میان آمد و گفته شد او در اطلاع‌رسانی به‌ ای‌اف‌سی و تحریک آنها برای محرومیت پرسپولیس دخیل بوده است.

در نهایت همین اطلاع‌رسانی‌ها و تحریک کردن‌ها باعث شد تا بهترین مهاجم پرسپولیس شش‌ماه محروم شود و بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد.

اطلاعات به النصر درباره قراردادها

با پیروزی بزرگ پرسپولیس مقابل النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که شبیه معجزه بود تیم یحیی گل‌محمدی به فینال راه یافت اما خیلی زود اعلام شد باشگاه عربستانی از پرسپولیس به خاطر قراردادهای بازیکنان جدیدش که در موعد مقرر ثبت شده شکایت کرده و شاید پرسپولیس محروم شده و النصر به فینال آسیا برود. خیلی زود مشخص شد اطلاعات مربوط به این ماجرا از سوی هواداران تیم‌های رقیب به النصری‌ها داده شده تا پرسپولیس فینالیست نشود. نتیجه این مسأله شکایت النصر به ‌ای‌اف‌سی و پیش بردن داستان تا دادگاه عالی ورزش بود اما این پرونده بعد از ماه‌ها پیگیری و هزینه باشگاه عربستانی به سود پرسپولیس تمام شد و سنگ مفت النصر به گنجشک نخورد.

 ماجرای تگ کردن هندی‌ها و یادآوری حمله نادرشاه

بعد از مطلبی که در آستانه مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان در گوا هند در اینستاگرام پرسپولیس منتشر شد و حضور در هندوستان، به حمله نادرشاه و فتح این سرزمین تشبیه شد، هواداران تیم‌های رقیب با ترجمه مطلب فوق و تگ کردن هندی‌ها و ای‌اف‌سی باعث جریمه نقدی سنگین و محرومیت پرسپولیس از اولین بازی آسیایی این تیم شدند. محرومیتی که قرار است سه‌شنبه آینده گریبان پرسپولیس را بگیرد و حسرتی بزرگ در دل هواداران این تیم بکارد.

حمله نژادپرستانه به لوکادیا

پرسپولیس ماجرای قرارداد با لوکادیا هلندی را خیلی مخفیانه پیش برد وگرنه زامبی‌های فضای مجازی او را از آمدن به ایران پشیمان می‌کردند. با این حال بعد از حضور لوکادیا در ایران حملات اینستاگرامی به او شروع شد و حتی برخی از آنها نژادپرستانه بود. در نهایت این حملات آنقدر ادامه یافت که یکی از دلایل جدایی عجیب این مهاجم هلندی از پرسپولیس و ترک ایران از سوی او قبل از نیم فصل اول شد و دست یحیی در پوست گردو ماند.

دشنام در صفحه همسر کایسدو

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صراحتاً اعلام کرد مدیر برنامه ایرانی فیلیپ کایسدو گفته از وقتی بحث حضور این مهاجم در پرسپولیس مطرح شد هواداران تیم رقیب به صفحه همسر او که ظاهراً اینفلوئنسر است و در این فضا تبلیغات می‌کند حمله کرده و به او دشنام داده‌اند و هیمن مسأله باعث شده کایسدو قید حضور در ایران و پیوستن به پرسپولیس را بزند.

اینستاگرام خودی هم ضربه زد!

پرسپولیس غیر از حمله زامبی‌های مجازی و دوستداران تیم‌های رقیب از اینستاگرام خودش هم لطمه بزرگی خورده است. مهمترین ضربه همان مطلبی است که درباره حمله نادرشاه به هندوستان در صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس منتشر شد و یک ناهماهنگی در انتشار این مطلب کاری کرد تا حالا پرسپولیس در یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ باشگاه از داشتن هوادارانش که می‌توانستند حامی بزرگ تیم باشند محروم شود.


https://hirna.ir