02 مهر 1403
0

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، آمریکا از اسرائیل در رابطه با حمله به لبنان و افزایش بیشتر تنش حمایت اما آن را مشروط به عدم لغزش به سوی جنگی فراگیر کرده است.

افشاگری رسانه عبری: آمریکا از حملات علیه لبنان حمایت می‌کند
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی که شامگاه یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد، دولت آمریکا طی چند روز اخیر سلسله پیام‌‌هایی را برای اسرائیل ارسال و در عین تایید اقدامات تل‌آویو علیه حزب الله نسبت به افزایش دامنه تنش به سوی یک جنگ فراگیر هشدار داده است.

براساس این گزارش که برای اولین بار در بخش شامگاهی این رسانه دیداری منتشر شد و بعد از آن در وبگاه آن نیز منتشر گردید، منابع آگاه سیاسی اعلام کردند، واشنگتن به تل‌آویو اعلام کرده است که از ضربه زدن به توانمندی‌های حزب الله حمایت می‌کند اما بر اهمیت دوری جستن از تحرکاتی که منجر به شکل گیری درگیری گسترده می‌شود، تاکید دارد.

منابع آگاه خبر دادند، در پیام‌های ارسال شده از سوی آمریکا از اقدامات اخیر اسرائیل در لبنان از جمله حمله به سکوهای شلیک موشک، انبارهای مهمات، تاسیسات توسط و شلیک هواپیماهای بدون سرنشین، حمله به نقاط محل تجمع نیروهای رضوان در طول مرز حمایت کرده و علیرغم اینکه ایالات متحده ترجیح می‌دهد که اسرائیل از این اقدامات امتناع کند اما از شرایط به وجود آمده فعلی به دلیل نیازمندهای اسرائیل حمایت و جانبداری می‌کند.

گوترش: خطر تبدیل شدن لبنان به یک غزه دیگر وجود دارد
تداوم حملات موشکی مقاومت لبنان به شمال فلسطین اشغالی
بمباران سنگین مناطق مسکونی جنوب لبنان
50 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار مرزی لبنان

به زعم این رسانه با توجه به اینکه حجم زیادی از سلاح‌های این جنگ توسط آمریکا تامین می‌شود، پیام شفاف آمریکا می‌تواند عامل مهمی در پارامترهای تصمیم گیری کابینه و ارتش اسرائیل در رابطه با ادامه درگیری در شمال (فلسطین اشغالی) باشد.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir