01 مهر 1403
2

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران بر ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک به جای خودرو تأکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک به جای خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های انجام شده در روز جهانی بدون خودرو اظهار کرد: ۳۱ شهریور ماه رویداد روز جهانی بدون خودرو در شهر تهران برگزار شد و می‌توان گفت تقریبا این رویداد در تمامی کشورهای توسعه یافته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد یادآوری می‌شود توسعه زندگی ماشینی چه مقدار می‌تواند اثر مخرب در زندگی ما داشته باشد گفت: در شهر تهران با توجه به دستور شهردار تهران در ۲ موضوع و ۲ محور شرق و غرب تهران برنامه‌های خاصی را در این روز داشتیم البته که این موضوع در سایر مناطق نیز در دستور کار قرار گرفت .

گلشنی با اشاره به اینکه در منطقه ۲۱ و ۲۲ همایش و مسابقه دوچرخه سواری پیش بینی شده بود که مورد استقبال جمع زیادی از علاقه مندان ،فعالان وشهروندان دوچرخه سوار قرار گرفت گفت: موضوع استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل پاک در این مسابقه مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران بیان کرد: همچنین در منطقه ۴ و ۸ با اعمال محدودیتهای ترافیکی از خیابان شهید آیت حدفاصل میدان نبوت تا میدان صدم نارمک با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ بر روی خودروها بسته شد و از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بعد از ظهر باحضور شهروندان مراسم ویژه روز بدون خودرو برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم موضوع استفاده از حمل و نقل پاک و ترویج این فرهنگ مورد استقبال قرار گرفت و در کنار پیاده روی، از سایر مدهای حمل و نقل پاک نظیر دوچرخه، اسکوتر و... نیز استفاده می‌شد.

گلشنی تاکید کرد: باتوجه به اینکه ۳۱ شهریورماه مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بود، فرهنگ سازی این امر را با چاشنی فضای شاد و نشاط آور در آستانه بازگشایی مدارس برای شهروندان داشتیم؛ برنامه به نحوی بود که دانش آموزان با روحیه شاد و مناسبی به استقبال بازگشایی مدارس بروند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه از فعالان حوزه حمل و نقل پاک تشکر می‌کنم گفت: امیدوارم با افزایش اینگونه رویدادها که در برنامه‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران وجود دارد، در سطح مناطق ۲۲ گانه و بازده های زمانی کوتاه تر به سمت اجرایی شدن این فرهنگ پیش برویم.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ سازی انتظار داریم به سمتی برویم که به جای استفاده از خودرو، شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک بروند و کمتر از خودروهای شخصی استفاده شود تا علاوه بر کاهش ترافیک، در زمینه کاهش آلودگی هوا نیز نقش عمده‌ای ایفا کنیم.

گفتنی است؛ این رویداد با رعایت تمام نکات و اصول لازم در سطح مناطق نامبرده شده در شرق و غرب پایتخت برگزار شد.

منبع:

https://hirna.ir