01 مهر 1403
10

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا اعلام کرد که اگر در این انتخابات بازنده شود در دور بعدی شرکت نخواهد کرد.

ترامپ: این انتخابات را ببازم، دور بعد شرکت نخواهم کرد
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در برنامه‌ای تلویزیونی از ترامپ پرسیده شد که آیا در صورت شکست در این انتخابات، در سال 2028 دوباره نامزد می‌شود یا خیر؟ که وی پاسخ داد: «نه، شرکت نمی‌کنم. اصلا این کار را نمی‌کنم.»

این در حالی است که در جدیدترین نظرسنجی توسط شبکه خبری سی‌ان‌ان کامالا هریس نامزد حزب دموکرات 50 درصد حمایت را در انتخابات جلب می‌کند درحالیکه رقیبش ترامپ 47 درصد آرا را به دست می‌آورد. 

اگر چه در این رقابت هیچ کس به طور قطع پیشتاز نیست، نتایج نظرسنجی جدید یک جابجایی خفیف به نفع هریس را در مقایسه با نظرسنجی قبل از مناظره نشان می‌دهد.

پیشتازی 3 درصدی هریس از ترامپ در نظرسنجی جدید

نتایج نظرسنجی‌های قبل که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین ترامپ و هریس انجام شده، نشان می‌دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره 10 سپتامبر انجام شده، هریس با 50 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

همچنین هریس با 48 درصد در مقابل 44 درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با 49 درصد در مقابل 45 درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir