21 آبان 1402
81

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در راستای حمایت از مؤدیان کوچک اختیار بخشودگی صددرصد جرایم قابل بخشش و تقسیط مالیات مؤدیان به مدیران کل مالیاتی واگذار شد.

اختیار بخشودگی 100درصدی و تقسیط مالیاتی به ادارات کل استانی واگذار شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در راستای حمایت از مؤدیان کوچک مالیاتی اختیار بخشودگی صددرصد جرایم قابل بخشش و نیز تقسیط بلندمدت 24 ماهه بدهی‌های مالیاتی که تا تاریخ 15 دی‌ماه سال جاری با پذیرش مالیات تعیین شده از فرایند دادرسی خارج شوند، به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور واگذار شد.

براساس بخشنامه‌ای که امروز صادر شده است به منظور تسریع در قطعیت پرونده‌های مالیاتی و جلوگیری از طولانی شدن فرایند دادرسی مالیاتی اختیار پذیرش بخشودگی و جرایم آن با تجدیدنظر هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی تا 15 دی‌ماه سال جاری در صورتی که اصل مالیات سال برای اشخاص حقیقی در هر یک از منابع کمتر از 150 میلیون ریال و در مورد اشخاص حقوقی کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون ریال باشد به مدیران کل امور مالیاتی استانی تفویض می‌شود.

همچنین بدهی مالیاتی اینگونه مؤدیان با رعایت شرایط قانونی در اجرای ماده 167 قانون مالیات‌های مستقیم تا 24 ماه قابل تقسیط خواهد بود.

سیاست سازمان امور مالیاتی حمایت از مؤدیان کوچک مالیاتی و بخشودگی جرائم در صورت داشتن شرایط قانونی است.

پایان پیام/


https://hirna.ir