12 تیر 1402
262
مینی اسکارف چیست و چگونه باید آن را ست کرد؟

احتمالا امروزه اسم مینی اسکارف را زیاد شنیده اید. مینی اسکارف ها روسری هایی با قواره کوچک تر هستند که مدتی است در استایل های مختلف بسیار ترند شده اند. اغلب ممکن است آن ها را با باندانا یا دستمال سر اشتباه بگیرند در صورتی که مینی اسکارف ها قواره بزرگتری نسبت به آن ها دارند. مینی اسکارف ها انواع مختلفی از لحاظ طرح و جنس دارند که می توانید در استایل های مختلف از آن ها بهره ببرید. استفاده از مینی اسکارف ها جذابیت چهره را چند برابر می کند. همچنین بهره مندی از آن ها سبب می شود تا چهره شما بیبی فیس تر به نظر برسد. از مینی اسکارف ها در مد و استایل های غربی و اروپایی به شدت استفاده می شود و تنها مختص ایران نیست اما بهره مندی از آن ها در ایران بسیار زیاد شده است. برای خرید مینی اسکارف زنانه می توانید به فروشگاه اینترنتی پادمیرا مراجعه کنید و به صورت حضوری و یا از طریق سایت خرید خود را انجام دهید. در این مقاله می خواهیم درباره انواع مینی اسکارف ها و مدل ها و جنس آن ها صحبت کنیم:

تاریخچه مینی اسکارف

مینی اسکارف تاریخچه طولانی در دنیای مد دارد و از طرفی جالب است بدانید که این روسری های قواره کوچک تنها مختص به ایران نیست از این رو به راحتی می توانید رد پای آن را در مد هالیوودی و اروپایی مشاهده کنید. در واقع ریشه آن به مصر باستان بر می گردد زمانی که نفرتی ملکه آن دوره از آن زیر تاج جواهر نشان خود استفاده می کرد. همچنین جزو اکسسوری های خاصی است که مردمان ایرانی و غربی در استایل های خود به کار می بردند. بهره مندی از آن ها به دهه 40 و 50 میلادی برمی گردد در فیلم های سبک کلاسیک و هالیوودی به وضوح استفاده از آن ها نمایش داده شده است. همچنین از اکسسوری های اصلی برای استایل رترو در ایران است. استایل رترو در واقع یعنی طراحان با الهام گرفتن از استایل یک دوره زمانی مشخص عناصر این سبک را از قبیل لباس و اکسسوری هایشان طراحی می کنند.

مینی اسکارف چیست؟

همان طور که از اسم آن ها معلوم است مینی اسکارف ها روسری های کوچک و پرکاربردی هستند که امروزه بسیار ترند شده اند. به دلیل قواره کوچکی که دارند به آن ها بیبی اسکارف هم می گویند. قواره مینی اسکارف ها از روسری های معمولی هم کوچکتر است. اغلب ممکن است آن ها را با دستمال سرها اشتباه بگیرند در صورتی که مینی اسکارف ها قواره بزرگتری نسبت به آن ها دارند در واقع مینی اسکارف ابعاد 70*70  و یا گاهی 75*75 دارند در صورتی که دستمال سر ها 50*50 هستند. به مینی اسکارف ها روسری های دهه شصتی هم می گویند زیرا در آن زمان این روسری ها بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. مینی اسکارف ها همان روسری های کوچکی هستند که از آن ها به عنوان هدبند و تل و مچ بند استفاده می کنند. روسری های کوچکی که با حریر و پارچه نخی و ساتن و ... درست می کنند. هم به صورت ساده و هم در طرح های متفاوت و گلدوزی شده مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مینی اسکارف دخترانه

روسری مینی اسکارف دخترانه می تواند یکی از اجزای جذاب در پوشش ما به حساب بیاید. از آن جایی که طرفداران بسیاری پیدا کرده است استفاده از آن ها برای اکثر استایل ها امکان پذیر است. از این رو مینی اسکارف زنانه را در سبک ها و مدل های متفاوت طراحی می کنند. در این قسمت می خواهیم با انواع مینی اسکارف های پر کاربرد آشنا شویم:

◘ مینی اسکارف اسپرت یا نخی

یکی از مدل های پرکاربرد، مینی اسکارف های اسپرت هستند. این مینی اسکارف ها بسیار سبک بوده بنابراین می توانید به صورت روزمره در استایل های مختلف از آن ها استفاده کنید. مینی اسکارف های اسپرت را هم می توان به سبک های مختلف بست تا سبک اسپرت بودن را در ظاهر شما نمایان کند. اما معمولا مینی اسکارف نخی همان مینی اسکارف های اسپرت هستند. همچنین مینی اسکارف های اسپرت طرح هایی دارد که آن ها را در دسته مینی اسکارف های اسپرت قرار می دهد. حتی می توانید از مینی اسکارف های اسپرت به همراه هودی بهره ببرید و یا آن را پشت سر ببندید و از لباس های یقه اسکی برای استایل های پاییز و زمستان خود استفاده کنید. برای استایل های کژوال و راحت تابستان انتخاب مناسبی هستند. قیمت مینی اسکارف اسپرت نخی مناسب تر از مدل های دیگر آن است.

◘ مینی اسکارف ساتن

یکی دیگر از انواع مینی اسکارف ها که بسیار پر طرفدار و محبوب اند مینی اسکارف های ساتن هستند. معمولا مینی اسکارف های ساتن به خاطر براقیتی که دارند اغلب در استایل های مجلسی و مهمانی و یا رسمی مورد استفاده قرار می گیرند مخصوصا زمانی که آن ها را با یک کت ست می کنید. زیرا روی سر بسیار خیره کننده و جذاب به نظر می رسند مخصوصا زمانی که در استایل خود از مینی اسکارف ساتن با طرح و رنگ های شاد بهره می برید استایل شما را متفاوت تر می کند. از مینی اسکارف های ساتن به عنوان یک اکسسوری تابستان ماکسیمال می توانید بهره ببرید زیرا هم از نظر رنگی جذابیت خاص خود را دارند و هم به عنوان یک آیتم خاص در استایل شما می درخشد.

◘ روسری مینی اسکارف توری یا گیپور

یکی از مدل های جذابی است که به تازگی جزو ترندهای محبوب و پر طرفدار در استایل های خانم ها به حساب می آید. این مینی اسکارف های توری رنگ بندی های متنوع زیادی دارند همچنین دارای طرح های گل مختلفی هستند که حتما نمونه هایی از آن ها را روی سر خانم ها زیاد دیده اید. از مینی اسکارف توری می توانید برای استایل های مجلسی و مهمانی خود بهره ببرید زیرا استایلتان را بسیار شیک و منحصربفرد نشان می دهد. یکی از مدل های پر طرفدار مینی اسکارف های توری با طراحی گلدوزی شده بابونه یا گل های متنوع دیگر که با کت و شلوار مشکی و کفش های پمپی پاشنه بلند ست می کنند. نتیجه آن یک استایل جذاب و منحصربفرد خواهد بود.

◘ روسری مینی اسکارف ابریشمی

از روسری های مینی اسکارف دخترانه لوکس به حساب می آیند. مینی اسکارف های ابریشمی علاوه بر ظاهری جذاب و مجلسی که دارند ضد حساسیت هستند. اگر جزو افرادی هستید که مو و پوست حساسی دارید حتما از جنس روسری مینی اسکارف ابریشمی بهره ببرید. از طرفی مینی اسکارف زنانه ابریشمی جزو گران ترین روسری ها به حساب می آید. طرح و نقش و کیفیت آن طوری است که با خیال راحت می توانید از آن ها برای استایل های مجلسی بهره ببرید.

◘ مینی اسکارف مجلسی و رسمی

اغلب خانم ها تصور می کنند که برای رفتن به مهمانی و یا مجلس باید از شال و یا روسری مجلسی استفاده کنند. برخلاف تصور اکثر خانم ها اما از مینی اسکارف ها می توانند در مراسمات و مجالس دور همی های دوستانه خود استفاده کنند. برای استفاده از مینی اسکارف ها در مجالس و دورهمی ها کافیست تنها چند نکته را در نظر بگیرید. به طور کلی روسری ها با قواره کوچک را می توانید با استایل های مختلفی ست کنید. برای داشتن انتخاب خوب در این مورد باید به جنس مینی اسکارف ها توجه کنیم. از مهمترین گزینه های مینی اسکارف ها که می توان از آن ها در مجالس و مهمانی ها استفاده کرد جنس یاخما، ساتن ابریشم، لمه، شاین و ... است. همچنین مدل های گلدوزی و ترمه دوزی هم برای استفاده در مجالس بسیار شیک و خاص هستند.

چند نکته مهم در هنگام خرید مینی اسکارف

همیشه هنگام خرید وسایل مختلف باید یکسری نکات را رعایت کنید تا در نتیجه خرید ایده آلی داشته باشید. این موضوع برای خرید مینی اسکارف صادق است. بنابراین باید یکسری نکات را رعایت کنید تا در نهایت از انتخاب خود راضی باشید.
• یک نکته مهم برای افرادی که نمی توانند تشخیص دهند آیا روسری که انتخاب کرده اند جزو مینی اسکارف ها قرار می گیرد یا نه این است که به ابعاد آن دقت کنید روسری های مینی اسکارف دخترانه 70 در 70 و یا ابعاد آن ها 75 در 75 است. در صورتی که ابعاد روسری های معمولی 90 در 90 و یا 120 در 120 و قوارهای بزرگتر 140 در 140 است.
• از نکات کوچیک اما پر اهمیت موقع انتخاب و خرید مینی اسکارف دخترانه این است که حتما به لبه دوزی های آن ها توجه کنید. اگر لبه دوزی های خوب انجام نشده باشد باعث نخ کش شدن روسری شما می شود.
• به لیز بودن روسری که انتخاب کرده اید حتما دقت کنید. لیز بودن روسری ها یکی از ویژگی هایی است که هنگام سر کردن برایتان مشکل ایجاد می کند. از طرفی هر چه خاصیت کشسانی آن بیشتر باشد راحت تر می توانید آن را روی سرتان نگه دارید.

تفاوت باندانا و روسری و مینی اسکارف

آیتم های متفاوتی برای استایل های مختلف وجود دارند باندانا روسری هایی با ابعاد کوچکتر از مینی اسکارف ها هستند اندازه آن حدودا 50 در 50 می باشد در صورتی که مینی اسکارف ها 70 یا 75 سانتی متر مربع هستند و اغلب جنس آن ها حریر، ساتن و یا ابریشم است. از باندانا برای طراحی استایل پشت ویترین بسیار استفاده می کنند. استایل های جذاب و جالب و کاربرد های متنوعی که دارند سبب شده تا بازار داغی پیدا کنند و طرفداران خود را داشته باشند. باندانا به عنوان دستمال سر، هدبند، مچ بند، ساق بند و بازو بند کاربرد بیشتری دارند. در صورتی که روسری ها حالت پوششی رسمی و مجلسی را در بر می گیرند روسری ها از لحاظ ظاهری قواره بزرگتری دارند و برای استایل های رسمی و مجلسی کاربرد دارند. مینی اسکارف ها روسری هایی هستند که قواره آن ها کویک است و یک استایل ترند و شیک را برایتان ایجاد می کند.

جمع بندی

این مقاله درباره آشنایی با مینی اسکارف ها و شناخت انواع آن هاست. مینی اسکارف ها در واقع به عنوان اکسسوری در استایل ها کاربرد بسیاری دارند. یک اکسسوری شیک و جذاب هستند که امروزه بسیار ترند شده است. مینی اسکارف ها در واقع روسری هایی با ابعاد 70 یا 75 سانتی متر مربع هستند بیشتر با پارچه های نخی، گیپور، ساتن و ابریشم درست می شوند طرح های ساده آن بسیار پر کاربرد و پرطرفدارند. همچنین در طرح های مختلف وجود دارند اغلب از آن ها برای داشتن یک استایل مجلسی و شیک استفاده می کنند. ترکیب مینی اسکارف ها با کت مجلسی ظاهری خاص و رسمی به استایل شما می دهد. انواع مختلف آن برای استایل های متفاوت وجود دارد از جمله مینی اسکارف دخترانه اسپرت، مینی اسکارف مجلسی توری و مجلسی گیپور و ... . توجه داشته باشید که مینی اسکارف ها با باندانا یا دستمال سرها متفاوت اند. فروشگاه اینترنتی پادمیرا یکی از فروشگاه های شال و روسری معتبر که علاوه بر آن می توانید شلوار جین زنانه، تاپ و تیشرت زنانه با متنوع ترین مدل ها و با کیفیت ترین شال و روسری ها را در آن بیابید و همچنین می تواند به شما در انتخاب و خرید شال و روسری زنانه مناسب استایلتان راهنمایی کند.


https://hirna.ir