13 خرداد 1402
233
آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان

همه افراد از کودکان تا بزرگسالان می توانند برای داشتن استایلی جذاب از کت مخمل بهره ببرند. با استفاده از کت مخمل می توانید استایل های مختلفی از رسمی و غیررسمی، مجلسی و... برای خود بسازید. این مدل کت با هر چیزی از جین گرفته تا لباس مجلسی شیک به راحتی و سادگی هماهنگ می شود. کت مخمل را می توانید پایه همه استایل های خود قرار دهید، مثلا لباس بافتنی چاپدار خود را زیر آن بپوشید. کت های مخملی در رنگ های تیره مانند سرمه ای و مشکی یا در رنگ های روشن مانند نقره ای و طلایی بسیار خیره کننده به نظر می رسند. صرف نظر از سبک لباس پوشیدنتان، با انتخاب یک کت خوش دوخت می توانید بسیار شیک و جذاب بنظر برسید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا یکی از فروشگاه های معتبر لباس در شمال کشور می باشد، شما می توانید انواع لباس های مخمل را از این فروشگاه اینترنتی تهیه نمایید. در این مقاله از گروه پژوهشی پادمیرا قصد داریم به آموزش استایل با کت مخمل زنانه و مردانه و نحوه نگهداری از کت مخمل بپردازیم.

پوشیدن کت مخمل زنانه

1- یک کت مخمل با سبک برجسته انتخاب کنید.

با انتخاب یک کت مخمل بلیزر که ویژگی های منحصر به فردی دارد می توانید توجه ها را به خود جلب کنید. به عنوان مثال: شانه های تیز، یقه برگردان شیک، کمر ساعت شنی، آستین های بلند که در قسمت بازو گشاد و هر چه به سمت مچ می آیند تنگ تر می شوند، بسیار زیبا بنظر می رسد.
• یک کت بلیزر بلند انتخاب کنید.

• کمی ریسک پذیر باشید و کتی انتخاب کنید که شما را متفاوت از قبل نشان دهد. کتی که در قسمت بالاتنه گشاد یعنی شانه های پفی و بزرگ اما بازوهای باریکی داشته باشد.
• برای داشتن یک کت بلیزر منحصر به فرد تر می توانید از دکمه های مروارید قدیمی استفاده کنید.

2- انواع لباس های بالاتنه را می توانید برای زیر کت انتخاب کنید.

شما می توانید کت خود را با مدل های متنوع تاپ ست کنید. همچنین برای فصل های سرد سال می توانید از یک بلوز یقه اسکی برای زیر کت استفاده کنید. در فصل های گرم نیز از لباس مجلسی با رنگ روشن یا پیراهن یقه دار، پیراهن دکمه دار و یا تیشرت ساده برای زیر کت امتحان کنید.
• تاپ های تک رنگ یا چاپ های ریز با کت مخمل عالی بنظر می رسند.

آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان

3- کت مخمل را با جین بپوشید.

کت های مخملی با شلوار جین زغالی زنانه بسیار زیبا بنظر می رسند. کت مخمل را به گونه ای دیگر نیز می توان پوشید، یک دامن جین را با کت خود بپوشید. اگر رنگ کت مخمل شما کاملا مشکی است از جین روشن تر برای ست خود استفاده کنید.
• بعضی رنگ های مخملی به خوبی با لباس های جین ست می شوند که شامل قرمز، سبز، آبی سلطنتی و زرشکی می شوند.

4- کت خود را روی یک لباس بپوشید.

شما می توانید برای داشتن یک ظاهر بامزه و جذاب با کت مخمل، یک پیراهن کوتاه دخترانه را با جوراب شلواری بپوشید و برای یک مهمانی تولد یا مراسم عروسی آماده شوید. این استایل را با کفش تخت و یا نیم بوت زیبا ست کنید. برای ایجاد یک استایل شیک و جذاب مدل های مختلف لباس را با هم امتحان کنید تا بهترین ها را با هم هماهنگ کنید.

آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان1

5- با یک کت مخمل دو استایل بسازید.

با یک تغییر کوچک در استایل خود از یک ست روزانه، ست مهمانی بسازید. برای مثال روز پرمشغله ای دارید و شب نیز به یک مهمانی و یا دورهمی دعوت هستید و وقت کافی برای حاضر شدن را ندارید. در این صورت می توانید در طول روز یک پیراهن نخی و کفشی تخت را برای زیر کت مخمل خود انتخاب کنید و برای شب یک تاپ ابریشمی و کفش پاشنه دار را که از قبل در کیف خود قرار داده اید را جایگزین کنید.

6- یک روسری با چاپ پر رنگ اضافه کنید.

روسری انتخاب کنید که رسمی اما برجسته باشد. مثلا یک ابریشم آبی یاقوت کبود با چاپ فانتزی که زیبایی استایل شما را دوچندان می کند.

پوشیدن کت مخمل مردانه

1- تصمیم بگیرید کراوات بپوشید یا خیر؟

ابتدا این را در نظر بگیرید که شرایط لازم برای استفاده از کراوات وجود دارد. اگر در یک رستوران رسمی یا یک گردهمایی برای کار شرکت کرده اید بهتر است که از یک کراوات یا پاپیون مناسب بهره ببرید. موقعیت را در نظر بگیرید و بهترین ها را انتخاب کنید.
• اگر تصمیمتان بر این شد که کراوات بپوشید، طرح های خیلی زیادی که شامل طرح بته جقه، کراوات تک رنگ، کراوات چهارخانه یا راه راه می شوند.

• اگر قصد ندارید کراوات ببندید پس پیراهن یقه داری انتخاب کنید که کشیده باشد.
• همینطور به خاطر داشته باشید هر چه دکمه های بیشتری روی یقه تان باز کنید، ظاهری جسورانه تر به استایل خود می بخشید. البته در این حالت باید موقعیت و فرد یا افرادی که با آنها قرار دارید را نیز در نظر بگیرید.

2- کت خود را به یک ظاهر شبانه تبدیل کنید.

تا حد امکان کت بلیزر مخمل خود را با یک پیراهن سفید جدید و یقه دار ست کنید. در انتخاب رنگ برای کت و شلوار مخمل نیز می توانید از کت مشکی با شلوار خاکستری تیره یا مشکی بهره ببرید و با یک کراوات یا پاپیون رنگ تیره نیز تیپ خود را کامل کنید.
• برای ایجاد استایل غیررسمی تر در شب، به جای پیراهن یقه دار از یک تی شرت تک رنگ استفاده کنید.

آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان2

3- یک ژاکت سیگاری بپوشید.

می توانید انواع کت های بلیزر دودی مخملی را با قد کوتاه و یا بلند تهیه کنید. این سبک کت ها را معمولا با دو تا سه دکمه می بندند و برای راحتی بیشتر می توانید یک کت با جیب های جانبی و داخلی تهیه کنید.
• برای داشتن ظاهری مدرن و جسورانه یک کت سیگاری با طرح ژاکارد بپوشید و بقیه لباس هایتان یک رنگ و تیره باشد.

• یک پاپیون مخملی که با تیپتان هماهنگ باشد را به ست خود اضافه کنید.

4- اکسسوری

برای سرآستین کتتان دکمه های ظریفی را در نظر بگیرید. ساعت، کمربند و کفشی را انتخاب کنید که با رنگ بندی استایلتان مطابقت داشته باشد. در صورت امکان فلز ساعت خود را با رنگ فلز کمربند هماهنگ کنید. اضافه کردن دستمال جیبی را فراموش نکنید.
• مثلا اگر یک ساعت بند چرم قهوه ای دارید، کمربند و کفش شما هم باید چرم قهوه ای یا سایر رنگ هایی مشابه آن باشد.

• دستمال جیبی خود را به طور مساوی تا کنید و طوری آن را در جیب خود قرار دهید که تا یک چهارم و یا یک دوم اینچ نشان داده شود.

آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان3

5- کفش مناسب انتخاب کنید.

کفش هایی که به شما اعتماد به نفس می دهد را بپوشید. از جمله کفش هایی که می توانید از آنها استفاده کنید شامل کفش های لوفر، کفش های چرم، کفش بروگ و سایر کفش های مجلسی می باشد. حتما کفش هایتان را قبل از استفاده واکس بزنید و براق کنید.
• کفش های چرم کامل و سایر کفش های مجلسی رسمی تر هستند و برای استایل های رسمی بهتر است از این کفش ها استفاده کنید. کفش های راحتی با کت و شلوارهای رنگ روشن خوب بنظر می رسد.

6- استایل شیک با کت و شلوار تاکسیدو

کت بلیزر خود را با یک شلوار تاکسیدو به همان رنگ ست کنید. برای مثال کت و شلوار مشکی خود را با یک پیراهن سفید یا رنگی بپوشید و یک دستمال جیبی را تا کرده و در جیب خود قرار دهید. با اضافه کردن یک پاپیون استایل خود را تکمیل کنید.

مراقبت از کت مخمل

1- کت های خود را طراحی کنید.

ابتدا طرح کت مخمل خود را انتخاب کنید، بدون در نظر گرفتن مدل کت خود سفارش دوخت ندهید. ممکن است بدون انتخاب مدل مورد نظر کتی که تحویل می گیرید آن چیزی نباشد که می خواهید. حالا می توانید برای پیدا کردن یک خیاط ماهر در اطراف خود از دیگران پرس و جو کنید. همچنین برای اطمینان از تمیز و حرفه ای بودن خیاط از محل کار او دیدن کنید و بخواهید که نمونه کارهای خیاط را ببینید. یک خیاط حرفه ای به نشان دادن هنر دست خود افتخار می کند. یکی از نمونه کارها را بررسی کنید و از مرتب و تمیز بودن کار از هر لحاظ مطمئن شوید.

آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان4

2- کت های خود را تمیز نگهداری کنید.

معمولا برای تمیز کردن کت ها باید از روش خشک استفاده کرد. برای تمیز کردن کت خود ابتدا برچسب داخلی آن را بخوانید و دستورالعمل های تمیزکردن را دنبال کنید. اگر کت شما از جنس مخمل پنبه می باشد می توانید آنها را بشویید اما از خشک کن ماشین لباسشویی برای آنها استفاده نکنید، آنها را روی رخت آویز خشک کنید. زمان هایی که کت های خود را استفاده نمی کنید آنها را در کیسه های لباس نگهداری کنید، اینکار مانع چسبیدن گرد و غبار و پرز به آنها می شود.

3- کت را اتو نکنید.

گاهی اوقات می توانید کت خود را با بخارشوی دستی یا بخار حاصل از اتو بخار دهید اما نباید پارچه را مستقیما به اتو بچسبانید. این کار را در حالی می توان انجام داد که پرز مخمل رو به پایین باشد و اتو بخار یا هر دستگاهی که میخواهید توسط آن کت را بخار دهید نیم سانت از پارچه فاصله داشته باشد.

آموزش پوشیدن کت مخمل برای خانم ها و آقایان5

4- کت های خود را سریع تمیز کنید.

اگر چیزی روی کتتان ریخت فورا آن را تمیز کنید، ابتدا آن را با آب و پارچه تمیز پاک کنید. در این صورت یک لکه آب باقی می ماند که می توانید کت را به خشکشویی سپرده و یا طبق دستوالعمل های روی برچسب داخلی بلافاصله آن را بشویید.

جمع بندی:

در این مقاله درباره استایل با کت مخمل زنانه و مردانه و چگونگی نگهداری از آن صحبت کردیم. گفتیم که کت های مخمل مختص گروه سنی و جنسیتی خاص نیست و همه افراد از کودکان تا بزرگسالان، خانم ها و آقایان می توانند با کت های مخمل استایلی جذاب برای خود بسازند. از این کت می توان در استایل های رسمی و غیررسمی و مجلسی بهره برد. بانوان برای استایل با کت مخمل می توانند از پیراهن، تی شرت، بلوز یقه اسکی، شلوار جین، کفش های تخت، نیم بوت و پاشنه بلند و... که مناسب با فصل باشد استفاده کنند. آقایان نیز می توانند در ست با کت مخمل خود از پیراهن های مردانه، کراوات، پاپیون، تی شرت، کفش های چرم، مجلسی و انواع اکسسوی مردانه بهره ببرند. برای خرید انواع پوشاک زنانه می توانید به سایت خرید لباس زنانه پادمیرا مراجعه کرده و از تنوع بالای لباس ها و کیفیت عالی آنها لذت ببرید.


https://hirna.ir