02 خرداد 1402
237

با تعیین ترکیب هیئت رئیسه مجلس یازدهم در سال چهارم، اعضای جدید هیئت رئیسه سوگند یاد کردند که آئین‌نامه را اجرا کنند.

اولین تصویر ترکیب جدید هیئت رئیسه مجلس | نتایج کامل انتخابات و متن سوگند هیئت رئیسه

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲ خرداد) مجلس شورای اسلامی و پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم، اعضای جدید هیات رئیسه برابر قرآن سوگند یاد کرده که آئین‌نامه را اجرا و بی‌طرفی کامل را حفظ کنند.

متن سوگند هیئت رئیسه به این شرح است:

«من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل بر انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.»

قالیباف پس از قرائت سوگند هیأت رئیسه جدید مجلس در اجلاسیه چهارم گفت: جا دارد که از همه عزیزان و یکایک نمایندگان محترم در انتخاب اعضای جدید در اجلاسیه چهارم و عزیزانمان در هیأت رئیسه دوره قبل تقدیر و تشکر کنم، مخصوصاً از برادر عزیزمان آقای نیکزاد، به عنوان نایب رئیس اول و آقای حاجی دلیگانی که انصافاً در هیأت رئیسه زحمات بسیار زیادی کشیده و از صبح زود روزهای صحن تشریف داشته و زحمت می‌کشیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده وظیفه دارم از همه این عزیزان تشکر کنم و همچنین از برادرمان آقای دشتی در بخش نظار و حوزه مالی و اداری مجلس که زحمت کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. همچنین از برادر عزیزمان آقای امیرآبادی که از دوستان باسابقه هستند و همراهی که در امورات نمایندگان داشتند، تقدیر و تشکر دارم.

در جریان انتخابات امروز برای انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس، محمد باقر قالیباف  با  ۲۱۰ رای برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

همچنین عبدالرضا مصری به عنوان نایب رئیس اول و مجتبی ذوالنور به عنوان نایب رئیس دوم مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم، انتخاب شد.

احمد نادری، محمد رشیدی، سید محسن دهنوی، روح الله متفکر آزاد، علی کریمی فیروزجایی و مجتبی یوسفی نیز به عنوان دبیران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم انتخاب شدند.

همچنین سیدنظام‌الدین موسوی، محسن پیرهادی و علیرضا سلیمی، با رای نمایندگان مجلس، به عنوان ناظران هیات رئیسه انتخاب شدند.


https://hirna.ir