01 فروردین 1402
214

فارس نوشت: نکاتی در رابطه با علت توقف استیضاح یکی از وزرا مطرح شده که به تغییر هیئت مدیره فولاد مبارکه برمی‌گردد، در همین راستا از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌خواهیم در این رابطه شفاف‌سازی کند.

یک وزیر برای فرار از استیضاح نماینده مجلس را تطمیع کرد؟ | ارتباط توقف استیضاح وزیر با یک انتصاب فامیلی بررسی شود

به گزارش همشهری آنلاین، فارس نوشت: علیرغم تاکیدات فراوان مبنی‌بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در به‌کارگیری افراد در پست‌های اجرایی، گاهی شاهد باج‌گیری برخی نمایندگان از مدیران دولتی برای انتصابات سفارشی هستیم.

در همین راستا براساس گزارشات مردمی، روند طرح سوال و استیضاح یکی از وزرا با تطمیع نماینده‌ای از مجلس متوقف شد که برای کسب اطلاعات بیشتر با گزارشگر مربوطه ارتباط گرفتیم که در این باره اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی قرار بود از یکی از وزرا طرح سوال شود که در همین راستا ۸۶ امضاء هم جمع شده بود، اما دخالت نماینده‌ای از استان‌های غربی کشور موجب توقف این استیضاح شد.

وی به تطمیع خانوادگی نماینده مذکور اشاره کرد و افزود: یکی از بستگان این نماینده در شرکت توسعه معادن و فلزات و همچنین یک شرکت فنرسازی مشغول بوده و قصد حضور در هیئت مدیره فولاد مبارکه اصفهان را داشت که نماینده صاحب نفوذ با طرح این مساله و گرفتن قول انتصاب فرد مذکور توانست طرح سوال از وزیر را متوقف کند.

این گزارشگر بر برکناری نائب رئیس هیئت مدیره برای انتصاب متخلفانه تاکید کرد و ادامه داد: براساس آگهی ۷ دی شرکت فولاد مبارکه مبنی‌بر انتصاب اعضای جدید هیئت مدیره، آقای ب_ع به نمایندگی از یک بانک خصوصی به سمت نائب رئیس هیئت مدیره این شرکت درآمد، با این حال وی براساس نامه مدیرعامل این بانک به فامیل نماینده از سمت خود برکنار شده و جای خود را به ر - ا داد.

با توجه آنچه مطرح شد، سلامت اداری در نظام سیاسی ما اهمیت فراوانی دارد که لازم است از جانب دستگاه‌های نظارتی ارزیابی شود، بنابراین از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خواهشمندیم طبق آیین‌نامه داخلی مجلس این مقوله را شفاف‌سازی کرده و در صورت احراز تخلف با نماینده مورد اشاره برخورد قاطع و قانونی را داشته باشند.


https://hirna.ir