06 مهر 1403
1

در خاطرات هاشمی رفسنجانی آمده است: روسیه، قول همکاری غیرنظامی با آمریکا علیه طالبان داده و آمریکا هم به چچنی‌ها گفته که از طالبان و بن‌لادن، دوری نمایند.

قول همکاری غیرنظامی روسیه به آمریکا علیه طالبان/ گزارش پرونده ناصر طبسی از طرف رییس‌کل دادگستری استان تهران/ برگی از خاط

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۴ مهر ۱۳۸۰ آمده است: 

 آقای [محمدرضا] عباسی‌فرد، [عضو حقوقدان شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان] آمد.در مورد وظایف کارپردازی برای خبرگان و مسایل شورای نگهبان و پذیرش مشاورت ریاست‌جمهوری به پیشنهاد آقای [محمد] خاتمی، توضیحاتی داد. آقای مصطفی واعظ طبسی آمد. نتیجه مذاکرات خود با آقای [عباسعلی] علیزاده، [رییس‌کل دادگستری استان تهران] را گفت و وقتی خواست، همراه او به ملاقات بیایند. شب، آقایان علیزاده و مصطفی طبسی به منزل آمدند و گزارش پرونده ناصر طبسی را دادند.  


 آقایان [محمود] واعظی، [معاون مرکز تحقیقات استراتژیک] و [غلامرضا] فروزش،[عضو شورای شهر تهران] آمدند وگفتند، باید از این فرصت مناسب، برای حل مشکلات انقلاب و تقویت روابط خارجی استفاده کنیم، ولی در جواب سئوالات من در خصوص چگونگی  جواب به درخواست‌های احتمالی آمریکا در مورد لبنان، فلسطین و مسایل داخلی، جوابی ندارند. 
 
عصر برای افتتاح اولین همایش «آیه‌های ایثار [و تلاش]» که برای زنان ایثارگر و خانواده‌های ایثارگران برپا شده بود، به سالن همایش‌های بین‌المللی رفتم. حدود ۵۰۰ نفر از تحصیلکرده‌های ایثارگر از سراسرکشور جمع بودند. آقای [علیرضا] افشار، درگزارشی گفت، امروز هزاران خانم تحصیلکرده از ایثارگران وجود دارند.  
 
من هم سخنرانی مفصلی درباره نقش و موقعیت زن در انقلاب اسلامی ایراد کردم. اظهارات امروز رهبری را در مورد آمریکا، تأییدکردم ؛ ایشان امروز به حرکات آمریکا تاختند وگفتند، در هیچ حرکتی که آمریکا آن را اداره کند، همکاری نمی‌کنیم و مخالف حمله آمریکا به افغانستان هستیم. اظهارات رهبری را به عنوان مخالفت با سیاست انتقام‌جویی آمریکا هم دیده‌اند و بعضی‌ها می‌گویند که جلوی تحرکات آقای [محمد] خاتمی، [رییس‌جمهور] در همراهی با آمریکا را گرفته‌اند.  
 
روسیه، قول همکاری غیرنظامی با آمریکا علیه طالبان داده و آمریکا هم به چچنی‌ها گفته که از [حکومت] طالبان و [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، دوری نمایند.

۲۹۲۱۸


https://hirna.ir