03 مهر 1403
2

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سامانه کاتب این امکان را برای مردم فراهم کرده است که در هر لحظه از شبانه روز بتوانند نسبت به وضعیت ممنوع الخروجی استعلام بگیرند.

امکان استعلام ممنوع الخروجی در سامانه کاتب فراهم شده است

‌به گزارش خبرنگار مهر، ️سید صادق سعادتیان معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: افرادی که در اجرای ماده هفده گذرنامه بنا به درخواست بستانکاران پرونده اجرایی اسناد ضمه ای، ممنوع‌الخروج می‌شوند، سازمان ثبت اسناد املاک کشور جهت حفظ حقوق عامه این عزیزان به روش‌های مختلف برای افراد ممنوع‌الخروج شده که همان بدهکاران پرونده اجرایی باشند، اطلاع رسانی می‌کند.

سعادتیان افزود: در مرحله اول به محض اینکه بستانکار درخواست ممنوع‌الخروجی کرد و سامانه برای ممنوع‌الخروجی فرد اقدام می‌کند، اگر مدیون در سامانه ما شماره موبایل داشته باشد یا در سامانه سنا ثبت نام کرده باشد به این دو روش پیامک ارسال می‌شود و یا در سامانه سنا برای مدیونین اطلاع رسانی می‌شود. ضمناً در پیامک ارسالی به مدیونین اعلام می‌شود که این ممنوع‌الخروجی مربوط به چه پرونده اجرایی هست و همینطور اطلاع رسانی سنا، اگر در این دو مرحله که پیامک ارسال کردیم و اطلاع رسانی کردیم افراد بخواهند سایر اطلاعات هم داشته باشند می‌توانند به سامانه اجرا رجوع کنند و اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند ولی در سامانه کاتب برای حفظ محرمانه بودن اطلاعات مردم صرفاً اطلاع رسانی می‌شود که ممنوع‌الخروج هستید یا خیز.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اگر افرادی که مدیون پرونده اجرایی هستند ثبت نام سنا ندارند یا شماره موبایل در سامانه ما ندارند اخیراً شرایطی ایجاد شده در سامانه کاتب مردم می‌توانند به سامانه کاتب و سکوی کاتب رجوع بکنند با وارد کردن کد ملی در بخش اجرای اسناد رسمی با کد ملی استعلام بکنند که ممنوع‌الخروج هستند یا نه برای همه مردم به صورت رایگان این خدمات ایجاد شده بتوانند از وضعیت ممنوع‌الخروجی یا عدم ممنوع‌الخروجی خود اطلاع کسب کنند

سعادتیان ادامه داد: افراد می‌توانند پرونده‌های اجرایی خود را از طریق سامانه کاتب مشاهده کنند. و در صورت بروز مشکل و یا پرسیدن سوالی واجب همکاران ما در دوایر اجرای اسناد رسمی در خدمت شهروندان خواهند بود.

منبع:

https://hirna.ir