03 مهر 1403
1

رئیس شرکت گاز پروم روسیه در سفر به تهران با علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس گازپروم روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این دیدار در چهارچوب توافقات انجام شده در سفر نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به سن‌پترزبورگ روسیه در حاشیه نشست بریکس به ویژه براساس مذاکرات احمدیان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام شد.

الکسی میلر رئیس شرکت گاز پروم روسیه در این دیدار گزارشی از مذاکرات و توافقات خود با همتایان ایرانی خود در حوزه ی انرژی ارائه و از پیشرفت های صورت گرفته ابراز رضایت نمود.

دکتر احمدیان نیز با اشاره به خواست رهبران ایران و روسیه، تاکید کرد که دبیرخانه شورای عالی امنیت‌ملی  تا تحقق کامل اهداف دو کشور در این حوزه، توافقات فی مابین را پیگیری خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف هر چه زودتر پروژه های توافق شده عملیاتی گردند.

طی دو هفته گذشته پس از دیدار دوجانبه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با رئیس جمهور روسیه در سن‌پترزبورگ، رئیس شرکت گاز پروم سومین مقام روسی است که برای پیگیری توافقات فی مابین به تهران سفر کرده است. پیش از این آقای لویتین نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور کریدورها و آقای شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه در سفرهای مجزا به تهران با احمدیان دیدار کرده اند.

دیدار شایگو با احمدیان در تهران

 

منبع:

https://hirna.ir