03 مهر 1403
1

مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا قانونی را تصویب کردند که در آن استفاده از تلفن های همراه هوشمند در مدارس ممنوع یا محدود می‌شود.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس کالیفرنیا
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا لایحه‌ای را امضا کرد که در آن به مسئولان مدارس اجازه داده می شود که استفاده از تلفن های همراه هوشمند در مدارس را ممنوع یا محدود کنند.

براساس این گزارش، این لایحه با 76 رای موافق بدون رای مخالف به صورت مطلق در کنگره ایالتی و با 38 رای موافق در برابر تنها یک رای مخالف در سنای این ایالت تصویب شد و براساس آن مدیران مدارس یا دیگر مقامات دولتی می توانند سیاستی را برای محدودکردن یا ممنوع کردن استفاده از تلفن همراه در محوطه مدارس را از اول جولای 2026، اتخاذ کرده و این سیاست را هر 5 سال یکبار به روز رسانی کنند.

نیوسام در بیانیه ای اظهار کرد ما می دانیم که استفاده بیش از حد از تلفن همراه خطر عصبانیت، افسردگی و دیگر بیماری های روحی را افزایش می دهد اما ما می توانیم از این موضوع جلوگیری کنیم. این قانون جدید به دانش آموزان کمک می کند تا بر روی موضوعات آموزشی و رشد اجتماعی تمرکز کرده و اینکه وقتی در مدرسه هستند، جهان روبروی آنهاست نه در صفحه های هوشمند تلفن های همراهشان.  

براساس اعلام نشریه «اجوکیشن ویک» سیزده ایالت دیگر آمریکا در سال جاری استفاده از تلفن های همراه هوشمند را در مدارس ممنوع یا محدود کرده یا به مسئولان آموزشی محلی پیشنهاد دادند این کار را انجام دهند.

بر این اساس، کالیفرنیا با حدود 5/9 میلیون دانش آموز، پس از لس آنجلس که یکی از شهرهای آن است و در ماه ژوئن استفاده از تلفن همراه را در مدارس برای 429 هزار دانش آموز خود ممنوع کرد، این اقدام را انجام داده است.

براساس این گزارش، مسئولان آموزشی کالیفرنیا با هدف مبارزه با استفاده بیش از حد جوانان و نوجوانان از تلفن های همراه و افزایش خطر بیماری های ذهنی و ناتوانایی های یادگیری این قانون را تصویب کردند.

در همین حال نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می دهد نوجوانان به طور متوسط روزانه حدود 5 ساعت از زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذارند.

پیشتر کنگره ایالتی فلوریدا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، طرح ممنوعیت استفاده افراد زیر 16 سال از رسانه‌های اجتماعی بدون رضایت والدین را تصویب کرد.

حامیان این طرح هدف از این اقدام را حفاظت از سلامت روانی افراد زیر 16 سال در برابر خطرات فضای مجازی عنوان کرده‌اند، زیرا کودکان از چنین شبکه هایی بسیار زیاد استفاده می کنند و ممکن است دچار عصبانیت، افسردگی و دیگر بیماری های ذهنی شوند.

در همین حال منتقدان این طرح می گویند این لایحه حفاظت از آزادی بیان در متمم اول قانون اساسی آمریکا نقض کرده و والدین باید درباره حضور فرزندانشان در شبکه های اجتماعی تصمیم گیری کنند و دولت نباید در این باره کاری انجام دهد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته، ایالت یوتا در مارس سال 2023 نخستین ایالت در آمریکا بود که دسترسی کودکان به شبکه های اجتماعی را محدود کرد و پس از آن ایالت های آرکانزاس، لوئیزیانا، اوهایو و تگزاس اقدام مشابهی را انجام دادند. بسیاری از ایالت های دیگر نیز در حال تدوین قانون مشابهی هستند.

بررسی ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس لس‌آنجلس

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir