03 مهر 1403
5

پیشکسوت نامدار باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس امسال یکی از قوی‌ترین ترکیب‌ها را در سال‌های اخیر دارد ولی دربی بازی متفاوتی است.

پرسپولیس قطعاً برنده دربی است/ استقلالی‌ها زیر توپ خواهند زد تا بتوانند...

مرتضی کرمانی‌مقدم در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: برای دربی باید بگویم پرسپولیس قطعا روی کاغذ، هم از جهت در اختیار داشتن مهره‌ها و هم از جهت کیفیت فوتبالی که ارائه می‌دهد، برنده بازی است.

وی ادامه دارد: پرسپولیس با این تیمی که دارد تقریبا برای هر پست دو بازیکن خوب و کامل را در اختیار دارد. از این جهت در این چند سال یکی از قوی‌ترین پرسپولیس‌هایی بوده است که دیده‌ام. از نظر تیمی و تاکتیکی هم با گذشت هر بازی شاهد ارائه فوتبال کامل‌تری هستیم. با این وجود باید حواس همه ما به این مساله باشد که دربی یک داستان متفاوت دارد. این را نباید فراموش کنیم. به خاطر همین گاهی تیمی که ضعیف‌تر نشان می‌دهد پیروز می‌شود. البته این حرف دلیل نمی‌شود پرسپولیس بترسد. بحث من این است که بچه‌‎های ما نباید دچار غرور شوند یا حریف را دست کم بگیرند در این صورت برنده بازی هستند.

کرمانی‌مقدم درباره تجربه خود و دلیل این مساله که دربی و نتیجه آن تحت تاثیر چه مسایلی در تیم‌ها، گاه غافلگیر کننده می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین موارد همان است که گفتم. این که وقتی از نظر فنی و مهره در شرایط بالاتری هستید مغرور نشوید. بسیاری درباره تاثیر شانس سخن می‌گویند ولی من خیلی به شانس اعتقاد ندارم. به نظرم تمرکز و آرامش در روزهای قبل دربی و روز بازی خیلی تعیین کننده است. برای همین بازی، من شک ندارم استقلال به بازی دفاعی و جنگ روانی روی خواهد آورد. هر کس باید کاری که بهتر بلد است را انجام بدهد. بر و بچه‌های پرسپولیس باید متمرکز و باهوش عمل کنند. باید حواس‌مان باشد به ویژه در دقایق ابتدایی غافلگیری پیش نیاید. من شک ندارم پرسپولیس موقعیت‌های گل زیادی ایجاد خواهد کرد، پس نیازی به بازی عجولانه نیست و مهم است گل نخوریم. آنها زیر توپ خواهند زد تا بتوانند به دروازه پرسپولیس برسند.

وی درباره تاثیر مسایل داوری و نقش VAR اضافه کرد: VAR در چند هفته ابتدایی که شرایط خوبی نداشت ولی فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس نباید ذهن خودشان را درگیر این موضوع کنند. چه برای جریان مسابقه و چه برای اشتباهات سهوی داوری باید همه احتمالات را در نظر بگیرند. این پرسپولیس با این فوتبال و این ترکیب نفرات می‌تواند آن قدر برتری و تفاوت ایجاد کند که بگوییم با وقوع چند اشتباه سهوی داوری و VAR هم می‌تواند برتری خود را تحمیل کند، البته باید قدر فرصت‌ها را بدانند. همه این‌ها منوط به حفظ آرامش، تمرکز و بازی هوشمندانه از لحظه شروع تا سوت پایان بازی است. در تمام طول بازی باید فکر کنند در نقطه اوج مسابقه قرار دارند.


https://hirna.ir