03 مهر 1403
2

الکسی گندوز در صورت حضور مقابل استقلال به چهارمین گلر خارجی تاریخ سرخ‌ها در دربی تبدیل خواهد شد.

آمار دروازه‌بان‌های خارجی پرسپولیس در دربی

به گزارش خبرورزشی، آخرین باری که یک دروازه‌بان خارجی برای پرسپولیس در دربی بازی کرد به دربی شماره 93 برمی گردد که سرخ پوشان با حضور بوژیدار رادوشوویچ پا به زمین گذاشتند و مقابل حریف دیرینه بازی کردند. حال پس از ۴ سال و ۳۰ روز یک بار دیگر پرسپولیس قرار است با حضور یک دروازه‌بان خارجی با استقلال دیدار کند.

گفتنی است پیش از حضور گندوز در پرسپولیس ۶ دروازه‌بان خارجی دیگر سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشته اند. که از این جمع تنها ساشا ایلیچ، نیلسون جونیور و بوژیدار رادوشوویچ این شانس را داشتند تا در دربی بزرگ پایتخت به میدان بروند.

عملکرد دروازه‌بان های خارجی پرسپولیس در دربی

نگاهی خواهیم داشت به کارنامه دروازه‌بان های خارجی پرسپولیس در رویارویی با استقلال و عملکرد آن ها را با هم مقایسه خواهیم کرد

ساشا ایلیچ
۲ بازی، یک باخت و یک مساوی، ۳ گل خورده

نیلسون کوریا
۵ بازی، یک برد، ۴ مساوی، یک گل خورده و ۴ کلین شیت

بوژیدار رادوشوویچ
۱ بازی، یک مساوی و ۲ گل خورده

گفتنی است در بین این نفرات، نیلسون دروازه‌بان مسن برزیلی که از محبوبیت خاصی نزد هواداران برخوردار بود با حضور در ۵ بازی و به گذاشتن آمار ۴ کلین شیت بهترین عملکرد را داشته است. او با به جا گذاشتن رکورد ۴۰۵ دقیقه گل نخوردن مقابل استقلال، بهترین عملکرد را بین همه گلرهای خارجی سرخابی ها در تاریخ دربی ها داشته است. حال باید منتظر بود و دید الکسی گندوز در اولین حضورش در دربی می تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد یا نه.


https://hirna.ir