03 مهر 1403
8

مهسان فراست منتقد سینما گفت: فیلم سینمایی مفت بر به معنای واقعی کلمه مفت بر است. دیالوگ‌های حامد بهداد وسحر دولتشاهی بسیار سخیف و بی اعتبار هستند که مخاطب رغبتی به شنیدن ندارد.

انتقادهای تند و تیز به دیالوگ‌های حامد بهداد و سحر دولتشاهی | این فقط یک فیلم آب دوغ خیاری است!

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی عبدالله علیخانی و حسین فرحبخش یک عاشقانه بر بستر کمدی است که عادل تبریزی تلاش کرده با تکیه بر موسیقی و فضای شادی که شکل گرفته است لحظات خوشی برای مخاطب ایجاد کند.

مفت بری حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک کمدی جدید | هر دو بازیگر را در این فیلم انگار نه دیده‌ایم و نه می‌شناسیم...

فیلم «مفت‌بر» عنوان جدیدترین ساخته سینمایی عادل تبریزی است که بعد از موفقیت فیلم گیج‌گاه آن را ساخته است. حامد بهداد، سحردولتشاهی، بهرنگ علوی، فروغ قجابگلی، سیاوش چراغی پور، قدرت الله ایزدی، منوچهر آذری، گیتی معینی، بهزاد داوری، انوش معظمی، مریم شریف زاده، محمد نیکبخت، سید محمد موسوی‌, رضا بابک و شقایق فراهانی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم سینمایی پیش از اکران خود مخاطبان بسیاری داشت اما پس از اینکه در ۱۵ شهریور ماه اکران شد با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان همراه شد. در ادامه این خبر به نقد فیلم سینمایی مفت بر پرداخته‌ایم.

مهسان فراست منتقد سینما بیان کرد: یک دهه است که سینمای ایران جایگاه اصلی خود را از دست داده و به سینمای تجارت تبدیل شده است و سازندگان فیلم‌های سینمایی هیچ ارزشی برای مخاطب قائل نیستند وفقط این سینما بوی پول می‌دهد. معتقد هستم این بیماری عجیب به نام کمدی که سینما را فرا گرفته است به شعور مخاطب توهین می‌کند که هیچ رد پایی از لایه‌های پوستین جامعه حتی به کمدی را هم ندارد.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی ”مفت بر“ به معنای واقعی کلمه مفت بر است. دیالوگ‌های حامد بهداد وسحر دولتشاهی بسیار سخیف و بی اعتبار هستند که مخاطب رغبتی به شنیدن ندارد و تنها لودگی حامد بهداد است که موجب خنده می‌شود. مفت بر حتی نتوانسته معضل اجتماعی را با کمدی به نمایش بگذارد. در فیلم سینمایی مفت بر فقط دلقک بازی‌هایی به چشم می‌خورد که چنین مواردی از بازیگران بعید بود تا اعتبار خود را با این فیلم زیر سوال ببرند؛ بازیگرانی که بوی نان وکباب بیشتر از شعور مخاطب برایشان ارزش دارد.

وی افزود: معتقدم فیلم سینمایی مفت بر یک فیلم آب دوغ خیاری است که عدم اعتماد به نفس بازیگران و افکارشان دچار بی تباثی شده است. این فیلم سینمایی نه ماهیت دارد نه حرفی برای گفتن؛ بلکه مفت بر دلقک بازی وسرگرمی بیش نیست. تفاوت مفت بر با کمدی های دیگر مثل تمساح خونی و تگزاس ۳ این است که این فیلم‌ها حداقل حرمت و احترام مخاطب را حفظ کرده اند.


https://hirna.ir