03 مهر 1403
4

سیدحسین حسینی دروازه بان تیم استقلال، تنها بازیکنی است که در تاریخ دربی های گذشته گل به خودی زده است.

حسین حسینی تنها رکورددار گل به خودی دربی!

به گزارش خبرورزشی، سیدحسین حسینی دروازه بان و کاپیتان تیم استقلال ۱۲ بار در بازی‌های رو در رو مقابل پرسپولیس حاضر شده و در این ۱۲ بازی هرگز به پیروزی نرسیده است. آماری که تایید می‌کند هیچ دروازه بانی در این رویارویی بزرگ، آماری ضعیف‌تر از حسینی بابت باز شدن دروازه‌اش نداشته و البته هیچ بازیکنی هم نبوده که این تعداد بازی را بدون برد، سپری کرده باشد.

حسین حسینی در ۱۲ بازی که به عنوان دروازه بان استقلال در زمین حضور داشته ۴ باخت و ۸ مساوی را تجربه کرده است. حسینی دومین دربی‌اش را با آندره آ استراماچونی تجربه کرد. او در بازی رفت لیگ نوزدهم مقابل پرسپولیس درون دروازه استقلال قرار گرفت و در حالی که اکثر توپ‌های حریف را مهار کرده بود، در واپسین دقایق گلی دریافت کرد که روی شوت مهدی عبدی توپ بعد از اصابت با تیر افقی دروازه به خود حسینی برخورد کرد و درون دروازه استقلال قرار گرفت.

هرچند آن گل به نام مهدی عبدی ثبت شد اما منتقدان حسینی، جاگیری نادرست او را علت به ثمر رسیدن تک گل این دربی عنوان کردند و هنوز از آن با عنوان «گل به خودی» یاد می‌کنند.

گفتنی است در طول برگزاری ۱۰۳ دربی گذشته، تنها گل به خودی مسابقات، همین یک مورد بوده که یک بازیکن به اشتباه گل به خودی زده است.


https://hirna.ir