03 مهر 1403
2

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف فرارمالیاتی یک شرکتی در شرق تهران خبر داد و گفت: کارشناسان میزان فرار مالیاتی کشف شده را بیش از 20 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

کشف فرار مالیاتی ۲۰ میلیارد تومانی یک شرکت صوری در تهران
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری مؤسس شرکت صوری با مبالغ کلان  مالیاتی در محدوده شرق تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه در مبارزه با فرار مالیاتی و شکوائیه خانمی که متوجه بدهی مالیاتی کلان خود شده با پیگیری موضوع مشخص شد شخصی معروف با سوءاستفاده از مدارک شاکی و جعل امضاء وی اقدام به ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی کرده و با اقدام به ثبت سفارش جهت واردات کالا و فروش فاکتورهای این شرکت کرده است که این کار منجر به بدهی مالیاتی شاکی شده است.

دستگیری 2 قاچاقچی حرفه‌ای ارز/ کشف معاملات دروغین ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکی هیچگونه مراوده‌ای با این شرکت نداشته و از سربرگ‌ها و فاکتورهای شرکت به صورت غیرقانونی استفاده کرده است که عوامل این پلیس مبادرت به شناسایی و دستگیری  مؤسس شرکت کردند.

سرهنگ افشاری بیان کرد: در بازجویی‌های انجام شده از متهم، لب به اعتراف گشود و گفت مدتی است با جعل و کلاهبرداری در زمینه فروش فاکتورهای جعلی این شرکت در حد وسیع فعالیت داشته که موجبات فرار مالیاتی و تضییع حقوق عامه و دولت را به میزان 20 میلیارد تومان را فراهم کرده که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir