03 مهر 1403
1

معاون شهردار تهران گفت: فردا از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نو در تهران رونمایی می‌شود.

فردا از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نو در تهران رونمایی می‌شود

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر تک‌کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: قسمت عمده‌ای از قراردادهای شهرداری تهران برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی تعداد ناوگان مورد نیاز شهر تهران در شرایط عادی بیش از ۷ هزار اتوبوس است، گفت: تعداد اتوبوس شاغل تهران در حال حاضر ۲۱۰۰ دستگاه است که امیدواریم با تحقق قراردادهای منعقد شده از سوی شهرداری تهران و کمک دولت، تعداد قابل توجهی را تا پایان امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دوره ششم مدیریت شهری برای تأمین ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: به طور کلی در این دوره قرارداد خرید ۳۴۷۷ دستگاه انواع ناوگان اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون منعقد شد که تاکنون ۱۰۸۶ دستگاه تحویل شده است.

وی با اشاره به رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید افزود: مدل این اتوبوس‌ها عقاب افشان و اسنا است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در خطوط مناطق مختلف شهر تهران به‌کارگیری خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید برای نوسازی ناوگان شهر تهران، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌های فعال نیز به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: از ابتدای مدیریت فعلی شهری تاکنون، ۵۱۱ دستگاه به طور کامل بازسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم با تحقق قراردادهای بسته شده برای خرید اتوبوس‌های جدید، تحول بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر تهران اتفاق بیفتد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: بخش اول اتوبوس‌های برقی از قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه با کشور چین نیز به بندر رسیده و امیدواریم تا پایان مهرماه رونمایی و به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه شود.

منبع:

https://hirna.ir