02 مهر 1403
2

اقتصادنیوز: فعالان ارزی معتقدند بازار ارز درگیر رکورد است و پس از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد، حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است؛ روندی که باید دید در معاملات امروز تغییر خواهد کرد؟

آخرین شانس دلار برای فرار از رکود/ تتر با اسکناس آمریکایی همسو شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 مهر 1403

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در اولین روز پاییز شاهد نوسان محدود قیمت دلار در کانال 59 هزار تومان بود؛ روندی که در پی رکوردزنی قیمت اونس طلا در آخرین روزهای شهریور شکل گرفت و مسیر طلا و سکه را از دلار جدا کرد. معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در محدوده رنج، مسیر صعودی را پیش پای طلای آبشده و سکه قرار خواهد داد و در غیاب این اسکناس آمریکایی، اونس طلا سکان‌دار بازار خواهد بود.

قیمت دلار هرات که روز یکشنبه را در 59 هزار و 450 تومان آغاز کرد، پس از یک کاهش 100 تومانی، 59 هزار و 500 تومان نرخ گذاری شد اما نتوانست از این مرز عبور کند. این اسکناس در معاملات پشت خطی هم 59 هزار و 600 تومان قیمت خورد. دلار تهران هم روز گذشته در 59 هزار و 350 تومان آغاز به کار کرد و در میانه کانال 59 هزار تومان قرار گرفت. معامله‌گران نوسان محدود دلار در بازار روز یکشنبه را ناشی از «فشردگی بازار ارز» و «تأثیر آن از بازار طلا»‌ می‌دانند.

نوسان محدود دلار در بازار تهران و هرات بر تحرکات قیمت درهم امارات هم اثر گذاشت و این اسکناس روز یکشنبه در 16 هزار و 270 تومان آغاز به کار کرد و با نوسانات جزئی که تجربه کرد، 16 هزار و 280 تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب درهم روز گذشته با افزایش دلار به کمتر از نصف رسید و از محدوده 551 تومان به 238 تومان کاهش یافت. این کاهش حباب می‌تواند انتظارات رکودی را در بازار ارز را افزایش دهد. تتر هم روز یکشنبه در حوالی مرز مهم 59 هزار تومان قرار گرفت که نکته جالب توجهی برای معامله‌گران بود.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران و هرات در روزهای اخیر در کانال 59 هزار تومان تثبیت شده‌ است. این در حالیست که تتر، رمزارزی که همواره نوسانات آن با دلار همسو است هم به مرز 59 هزار تومان نزدیک شده است تا شاهد همبستگی در بازار ارز و رمزارزها باشیم. معامله‌گران به دقت این روند را زیر نظر دارند، زیرا نوسانات اندک می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر دیگر بازارها داشته باشد. به عقیده این گروه شاهد یک رکود نسبی در بازار ارز هستیم که به دلیل عدم تغییرات عمده در قیمت دلار، انتظار می‌رود ادامه دار باشد. همچنین برخی تحلیلگران معتقدند پس از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد، حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، قیمت دلار محدوده مقاومت 59 هزار و 650 تا 59 هزار و 800 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه بالای این مرز، صعود محسوس قیمت اسکناس آمریکایی محتمل است. به عقیده این گروه اگر دلار نتواند از مرز 60 هزار تومان عبور کند، فشار بر بازار طلا کاهش خواهد یافت. همچنین برخی از فعالان بازار افزایش قیمت درهم امارات را شرط مهم برای خروج بازار ارز از رکود می‌دانند.


https://hirna.ir