02 مهر 1403
2

نخست وزیر دانمارک با تهییج اعضای ناتو به صدور جواز برای اوکراین جهت استفاده از تسلیحات دوربرد غربی در عمق خاک روسیه، گفت که تعلل دراین‌باره، بازی کردن در زمین مسکو است!

ناتو درباره اوکراین هیچ خط قرمزی ندارد/ در زمین مسکو بازی نکنید!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مِته فردریکسِن، نخست وزیر دانمارک از کشورهای عضو ناتو خواست تا درباره صدور مجوز برای اوکراین جهت حمله به خاک روسیه با تسلیحات دوربرد غربی، تعلل را کنار بگذارند!

فردریکسن که یکی از حامیان دوآتشه کی‌یف است، در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که چنین مجوز باید صرف نظر از واکنش احتمالی مسکو، صادر شود!

وی گفت: مهم‌ترین خط قرمز ورود روسیه به اوکراین بود که (روس‌ها) از آن عبور کردند. بنابراین، چنین استدلالی را نمی‌پذیریم و هرگز به هیچ فردی از روسیه اجازه نخواهم داد تا تصمیم بگیرد که برای ناتو، اروپا یا اوکراین چه تصمیمی درست است و چه تصمیمی غلط!

نخست وزیر دانمارک افزود: بحث و گفت‌وگوی زیادی دراین‌باره جریان دارد؛ اینکه آیا اجازه داریم چنین مجوزی بدهیم؟ به نظرم محدودیت‌ها درباره استفاده از تسلیحات باید برداشته شود.

وی اضافه کرد: پیشنهادم این است که بیایید بحث درباره خطوط قرمز را تمام کنیم. از آغاز جنگ هم صحبت کردن علنی درباره خطوط قرمز اشتباه بود. با این کار صرفاً توپ را در زمین روسیه می‌اندازیم و برگ برنده‌ای به آنها می‌دهیم.

دانمارک که از سال ۱۹۴۹ به عنوان عضو موسس به ناتو ملحق شده است، در حال حاضر یکی از اعضای ائتلاف به اصطلاح «اف -۱۶» محسوب می‌شود که در حال همکاری برای تامین جنگنده اف ۱۶ برای اوکراین و آموزش خلبانان این کشور است. دولت فردریکسن برای کی‌یف به منظور استفاده از تسلیحاتی در خاک روسیه، محدودیتی وضع نکرده است!

منبع:

https://hirna.ir