02 مهر 1403
2

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: سرقت کابل‌ها، عامل خاموشی چراغ‌های راهنمایی در تهران است.

"سرقت کابل‌ها" عامل خاموشی چراغ‌های راهنمایی در تهران
- اخبار اجتماعی -

حمید برادران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره علت خاموشی برخی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اظهار کرد: مشکل اصلی، سرقت کابل‌های چراغ‌های راهنمایی است که افزایش زیادی پیدا کرده است اما فرآیند خرید کابل‌های جدید آغاز شده تا بتوان آن‌ها را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: البته شرکت‌هایی که تأمین‌کننده کابل‌ها بودند، در فصل تابستان با چهار روز کارکرد، حجم تولید بسیار کمی داشتند و قول‌های تحویل کابل‌ها در تابستان هنوز محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تصریح کرد: از سوی دیگر، کارخانه‌ی کابل‌سازی که با آن قرارداد داریم نیز به دلیل بی‌برقی، سه روز در هفته تعطیل است که این خود سبب تأخیر در تحویل کابل‌ها شده است، اما با این حال، در هفته جاری تجهیزات کمبود را از تأمین‌کنندگان تحویل بگیریم که این کمک می کند که تا نیمه مهر ماه بخشی از بار خاموشی چراغ‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه حدود 21 تقاطع به دلیل سرقت کابل‌ها درگیر این معضل شده‌اند، تصریح کرد: چندین پروژه به صورت همزمان اجرا شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید 50 دستگاه کنترلر هوشمند جدید اشاره کرد که 10 مورد آن‌ها به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

برادران گفت: همچنین حدود 30 میلیارد تومان قطعات چراغ و ماژول‌های مرتبط خریداری شده است البته پروژه‌های دیگری در دستور کار قرار دارد که هرگاه به سرانجام برسد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش معضلات سرقت کابل‌ها، قرار است کابل‌های مسی با کابل‌های شبکه جایگزین شوند که جذابیتی برای سرقت نداشته باشند و اطلاعات را به صورت ایمن انتقال دهند.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir