02 مهر 1403
0

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 2024، با 5 درصد اختلاف در مقابل رقیبش دونالد ترامپ پیشتاز است.

هریس همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز است
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی که روز گذشته منتشر شد نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 5 درصد اختلاف در مقابل رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ پیشتاز است.

بر این اساس، 48 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند که دیدگاه مثبتی نسبت به هریس دارند در حالی که این رقم در نظرسنجی ماه جولای 32 درصد بوده است.

همچنین 40 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند در حالی که این رقم در نظرسنجی ماه جولای 38 درصد بوده است.

این نظرسنجی با حاشیه خطای سه درصد انجام شده که این به معنای آن است که رقابت بین این دو رقیب شانه به شانه پیش می رود.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شبکه سی بی اس انجام شده حاکی از آن است که هریس با 52 درصد در مقابل ترامپ با 48 درصد در بین رای دهندگان احتمالی پیشتاز است. حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است.

همچنین آخرین نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی از این است که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها 50 درصد آرا و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه 47 درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری کسب می‌کنند.          

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی‌های قبل که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین ترامپ و هریس انجام شده، نشان می‌دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره 10 سپتامبر انجام شده، هریس با 50 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

همچنین هریس با 48 درصد در مقابل 44 درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با 49 درصد در مقابل 45 درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود.

درخواست هریس از ترامپ برای پذیرفتن پیشنهاد برگزاری مناظره دوم

خبر دیگر درباره انتخابات آمریکا این که به رغم آنکه دونالد ترامپ پیشنهاد مناظره دوم با کامالا هریس را به دلیل آغاز رای گیری های زودهنگام در برخی ایالت ها رد کرده است، اما نامزد دموکرات ها همچنان خواهان برگزاری این مناظره است.

بر این اساس، هریس از ترامپ خواست تا پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری در تاریخ 23 اکتبر به میزبانی شبکه سی ان ان را بپذیرد.

نامزد دموکرات ها در جمع هوادارانش در یک گردهمایی جمع آوری کمک های مالی در شهر نیویورک اظهار کرد ترامپ باید این پیشنهاد را بپذیرد زیرا من عمیقا احساس می کنم که ما این مناظره را به مردم آمریکا و رای دهندگان بدهکاریم تا آنها بار دیگر پیش از انتخابات ما را ببینند.

وی خاطرنشان کرد ما باید مناظره دیگری داشته باشیم. ترامپ به دنبال دلیلی برای برگزار نکردن مناظره است.

روز گذشته دونالد ترامپ پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری با کامالا هریس به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان را رد کرد.

اومالی دیلون، رئیس کمپین هریس در بیانیه ای اعلام کرد نامزد دموکرات ها برای فرصت دیگری به منظور برگزاری مناظره دوم آماده است و او دعوت شبکه سی ان ان برای برگزاری مناظره در تاریخ 23 اکتبر را می پذیرد. ترامپ نباید مشکلی برای این مناظره داشته باشد.

در همین حال، ترامپ اظهارات قبلی خود در این باره را تکرار و اعلام کرد که در زمان اندک باقی مانده تا انتخابات، مناظره دیگری را با هریس برگزار نخواهد کرد.

وی در جمع هواداران خود در ویلمینگتون در ایالت کارولینای شمالی اظهار کرد مشکل برای برگزاری مناظره دیگری با هریس، زمان اندکی باقی مانده تا انتخابات است. برای برگزاری مناظره دیگری بسیار دیر است و رای گیری های زودهنگام در برخی ایالت ها آغاز شده است.

در حالی که 6 هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، مردم 3 ایالت ویرجینیا، مینه سوتا و داکوتای شمالی ، روز جمعه اولین آرای حضوری زودهنگام خود را به صندوق های رای انداختند.

برخی ایالت های دیگر در اواسط ماه اکتبر این نوع رای گیری را برگزار خواهند کرد.

در حالی که دونالد ترامپ پیشتر درباره رای گیری زودهنگام ابراز تردید و بدبینی کرده بود اما کمیته ملی جمهوری خواهان این نوع رای گیری را راهی مهم برای جمع کردن آرا از قبل می داند زیرا شرایط آب و هوایی و عوامل دیگر می تواند بر روند برگزاری انتخابات در روز 5 نوامبر تاثیر بگذارد.

نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، 10 سپتامبر در شهر فیلادلفیا و به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شد. این دو نامزد برای نخستین بار در مقابل هم قرار گرفتند تا رأی‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب یکی از این دو در انتخابات پنجم نوامبر (15 آبان) قانع شوند.

در همین حال، حزب جمهوری خواه پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، ترامپ را «برنده مشخص» مناظره با هریس خواند.

جو بایدن نیز پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرد که احساس می‌کند کامالا هریس «با اختلاف» برنده این مناظره بوده است. هریس در مناظره ثابت کرد بهترین گزینه برای رهبری مردم آمریکاست. ما به عقب برنمی‌گردیم.

ترامپ نخستین مناظره خود را با جو بایدن پیش از کناره گیری از رقابت های انتخاباتی در تاریخ 27 ژوئن برگزار کرد. مناظره ای که بایدن 81 ساله عملکرد ضعیفی در آن داشت و در نهایت با فشار گسترده هم حزبی هایش مجبور به کناره گیری از رقابت های انتخاباتی شد و کامالا هریس به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

در همین حال در برنامه‌ای تلویزیونی از ترامپ پرسیده شد که آیا در صورت شکست در این انتخابات، در سال 2028 دوباره نامزد می‌شود یا خیر؟ که وی پاسخ داد: «نه، شرکت نمی‌کنم. اصلا این کار را نمی‌کنم      

هریس سیاست‌های اقتصادی خود با هدف ثروت زایی را رونمایی می‌کند

خبر دیگر اینکه سه منبع آگاه اعلام کردند کامالا هریس در نظر دارد مجموعه جدیدی از سیاست های اقتصادی خود برای ایجاد ثروت را هفته جاری معرفی کند.

بر این اساس، هریس قصد دارد این سیاست های اقتصادی را با هدف کمک به تولید ثروت برای مردم آمریکا ارائه دهد. همچنین درنظر گرفتن مشوق های اقتصادی برای تجارت ها به منظور رسیدن به این هدف، از دیگر فاکتورهای درنظر گرفته شده در این طرح است.

تاکنون از این سیاست جدید رونمایی نشده و قرار است روز چهارشنبه در یک سخنرانی در پیتسبورگ معرفی شود. این اقدام در حالی انجام می شود که رای دهندگانی که هنوز برای رای دادن تصمیم نگرفته اند، به ویژه در ایالت چرخشی و رقابتی، به دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره هریس هستند تا در صورت راه یابی به کاخ سفید به لحاظ اقتصادی به آنها کمک کند.   

هریس روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد که این سیاست های جدید اقتصادی هفته جاری معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد این طرح درباره سرمایه گذاری بر روی آرزوهای مردم آمریکا است.   

یکی از منابع خبری آگاه به طرح های اقتصادی هریس اظهار کرد این طرح تنها درباره استطاعت مالی نیست. در این طرح به رای دهندگان نشان داده شده که آنها مسیری برای ثروت زایی دارند. هریس در این طرح می خواهد به مردم آمریکا نشان دهد که آنها چگونه می توانند از فرش به عرش برسند.

این در حالی است که هیچ یک از این منابع جزئیاتی را درباره این طرح بیان نکردند و کمپین هریس نیز در این باره اظهارنظر نکرده است. با این حال، کمپین دموکرات ها در سال 2020 و دولت بایدن چنین طرح هایی را با اهداف مشابه ارائه کرده بودند.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ایپسوس نشان می دهد که دیدگاه دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان درباره اقتصاد و اشتغال مورد حمایت 43 درصد از رای دهندگان قرار گرفته در حالی که 40 درصد دیدگاه هریس در این باره را می پسندند.

اما چندی قبل کمپین کامالا هریس اعلام کرد در صورت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری و غلبه بر دونالد ترامپ جمهوری خواه، پیشنهاد افزایش نرخ مالیات شرکت ها از 21 درصد به 28 درصد را مطرح می کند.

سخنگوی کمپین هریس اظهار کرد این اقدام بخشی از یک شیوه مسئولیت مالی برای برگرداندن پول به جیب های طبقه کارگر و متوسط و اطمینان حاصل از این موضوع است که میلیاردها و شرکت های بزرگ سهم منصفانه خود را از مالیات پرداخت خواهند کرد.

هریس وعده داده که قول جو بایدن برای عدم افزایش مالیات برای افرادی با درآمد سالانه 400 هزار دلار یا کمتر را دنبال خواهد کرد.

وی همچنین در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود با تمرکز بر موضوعات اقتصادی، وعده مبارزه با افزایش قیمت ها، ساخت مسکن و کاهش مالیات را مطرح کرد.

وی در این گردهمایی انتخاباتی که در کارولینای شمالی برگزار شد، پیشنهاد کاهش مالیات برای اغلب آمریکایی‌ها، ممنوعیت افزایش قیمت‌ها از سوی فروشندگان مواد غذایی و ساختن خانه‌های به صرفه بیشتر را در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر را مطرح کرد.

هریس در این سخنرانی، از یک طرح مالیاتی رونمایی کرد که در آن تخفیف مالیاتی 6 هزار دلاری برای خانواده هایی که صاحب فرزند شوند، کاهش مالیات خانواده های دارای فرزندان خردسال و کاهش هزینه‌های داروهای تجویز شده، در نظر گرفته شده است.

نامزد دموکرات ها همچنین وعده ساخت 3 میلیون واحد مسکونی مقرون به صرفه جدید طی 4 سال و تخفیف مالیاتی برای سازندگان مسکنی که برای خانه اولی‌ها مسکن بسازند، را مطرح کرد.

علاوه بر این، هریس قصد دارد کمک هزینه اجاره مسکن را افزایش داده و تعیین قیمت اجاره را ممنوع کند. همچنین وی در صدد کاهش هزینه های سلامتی، کاهش بدهی وام های پرداخت شده پزشکی برای مبتلایان به سرطان و تمرکز بر ادامه مذاکرات با شرکت های داروسازی برای کاهش قیمت 10 داروی تجویز شده پرفروش توسط پزشکان به میزان 79 درصد است.

در همین حال مشاوران اقتصادی تیم ترامپ در واکنش به طرح مالیاتی هریس اظهار کردند که پیشنهادات وی باعث افزایش تورم و نابودی اقتصاد آمریکا می شود. پیشنهاد کمک 25 هزار دلاری برای افرادی که برای نخستین بار خانه می خرند، چیزی بیشتر از افزایش قیمت خانه را منجر نمی شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ پیشتر پیشنهاد اعمال تعرفه های سراسری و جدید بر واردات محصولات را مطرح کرده بود. طرحی که هریس مخالفت خود را با آن اعلام و برای ترسیم تفاوت طرح مالیاتی خود با رقیب جمهوری خواهش، گفت: ترامپ می خواهد آنچه را که بر مالیات بر فروش بر روی تمامی محصولات و نیازهای اساسی موثر است و ما آنها را از کشورهای دیگر وارد می کنیم، تحمیل کند. این کار آمریکایی ها را نابود می‌کند.

پیشتازی 3 درصدی هریس از ترامپ در نظرسنجی جدید
هزینه 3 برابری کمپین هریس نسبت به ترامپ در یک ماه
ترامپ پیشنهاد مناظره دوم با هریس را رد کرد

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir