02 مهر 1403
2

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید چهاردهمین زنگ دانش‌آموز شهید در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) نواخته شد.

نواخته شدن چهاردهمین زنگ دانش‌آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید چهاردهمین زنگ دانش‌آموز شهید با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از دانش‌آموزان مدارس دخترانه و پسرانه سطح شهر تهران در جوار مزار شهدای گمنام آرمیده در قطعه ۴۰ (سرداران بی‌پلاک) گلزار شهدا برگزار شد.

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آغاز هفته دفاع مقدس و عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: وجود مقدس و گرانقدر امام خمینی (ره) از دلایلی بود که موجب شد دانش‌آموزان به جبهه بروند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) از بسیج به عنوان مدرسه عشق و از امام حسین (ع) به عنوان آموزگار آن نام بردند و این به معنای پیوند یک حرکت اجتماعی و دفاع از وطن به عشق ناتمام امام حسین (ع) بود و البته این شور و عشق حسینی نیز در مراسم اربعین حسینی تجلی یافت.

نظری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان متأثر از اندیشه‌های امام راحل می‌گفتند شاید بشود بعدها درس خواند اما شاید دیگر نشود در مقابل استکبار و زورگویی تفکر صهیونیسم در جهان‌ایستاد، اظهار کرد: با این اوصاف آن‌ها ترجیح می‌دادند تا به جای مدرسه در جبهه حضور پیدا کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده به عنوان معروف‌ترین و شاخص‌ترین دانش‌آموز شهید دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) خود را شاگرد شهید فهمیده می‌دانست و در این رابطه فرمودند میدان عمل یعنی اینکه از تمام وجود و همه داشته‌ها گذشت و در راه آنچه که دین می‌خواهد قدم برداریم.

نظری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس زمینه تحصیل دانش‌آموزان در جبهه نیز فراهم شده بود و برخی از رزمندگان در اوقات فراغت خود درس می‌خواندند، تصریح کرد: انسان‌های برجسته‌ای همچون شهید قاسم سلیمانی در زمان حیات خود اقدامات ماندگاری انجام داده‌اند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: بنابراین توصیه بنده به دانش‌آموزان این است که کاری کنند که برای جامعه و مردم مفید باشند و قطعاً ثمره کارهای مفید ذخیره آخرت ما خواهد شد.

منبع:

https://hirna.ir