02 مهر 1403
0

آبادان - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدای آموزش و پرورش آبادان پیش‌قراولان شهدای فرهنگی کشور هستند و لازم است این روز به نام شهدای فرهنگی نام‌گذاری شود.

باید روزی به نام «شهدای فرهنگی» نامگذاری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید بابک هاشمی نکو پیش از ظهر امروز دوشنبه در چهل و چهارمین یادواره سالگرد حادثه بمباران آموزش و پرورش آبادان اظهار کرد: رژیم بعث عراق با قصاوت، یک مکان فرهنگی و جایی که نظامی نبود را بمباران کرد؛ آن روز ۲۵ نفر از کارکنان در حال تصمیم‌گیری برای آینده‌سازان کشور و آموزش و پرورش بودند.

وی افزود: زمانی که این کارکنان در جلسه بودند از سوی رژیم سفاک بعث بمباران و همه آن‌ها شهید شدند و این اتفاق در تاریخ جنگ، منحصر به فرد است. ما بمباران مدارس را هم داشتیم اما اینکه اداره آموزش و پرورش بمباران شود کار منحصر به فردی است و تنها رژیم بعث عراق و صهیونیست‌ها این کار را کرده‌اند.

هاشمی نکو بیان کرد: شهدای آموزش و پرورش آبادان پیش‌قراولان شهدای فرهنگی کشور هستند و بجا است این روز به نام شهدای فرهنگی نام‌گذاری شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت یک مدرسه در محل سابق اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: ای‌کاش محل این بمباران را همان‌طور حفظ می‌کردند تا نسل امروز ببیند این کشور با چه رشادت‌ها و خون‌هایی حفظ شد. هر چند در این محل مدرسه‌ای ساخته شده است اما دوست داشتم سر مخروبه‌های آن حادثه بروم و از آن درس بگیرم.

وی بیان کرد: شهدا وضع خوبی دارند و نیازمند این مراسم نیستند. کسانی که به این مراسم نیاز دارند، ما هستیم. بعضی وقتی‌ها در این شرایط مادی دل‌ها زنگار می‌گیرند و این مراسم و نام و یاد شهدا موجب می‌شود این زنگارها از قلب پاک شوند.

هاشمی نکو عنوان کرد: تعظیم و تکریم یاد شهدا موجب می‌شود الگوها مشخص و به نسل جوان یادآور شود. یاد شهید موجب تقویت راه شهید می‌شود و کشور ما با راه شهدا می‌تواند به مسیر خود پرتلالو ادامه دهد.

وی افزود: اگر نسل امروز با تهاجم فرهنگی غرب مواجه است، باید با پررنگ کردن یاد شهدا و مسیر شهدا جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را بگیریم.

منبع:

https://hirna.ir