02 مهر 1403
3

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 500 عدد ادکلن خارجی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از 1.5 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

کشف ۵۰۰ عدد ادکلن ایتالیایی و فرانسوی قاچاق در بازار تهران
- اخبار اجتماعی -

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در بازار تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در ساختمانی در پامنار تخلیه و دپو شده است که این کالای خارجی توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و توزیع می‌شود.

سرهنگ افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک ساختمان 6 طبقه است که به عنوان دفتر اداری و انبار مورد استفاده قرار گرفته بوده که کالاها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نشده است.

کشف 486 قلم لوازم خانگی خارجی و قاچاق در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مقادیر انبوهی کالا از نوع ادکلن خارجی در محل دپو شده است که طی استعلامات گمرکی مشخص شد این کالاها اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته دارند و مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارند و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی هستند.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل تعداد 538 عدد ادکلن خارجی قاچاق محصول کشور ایتالیا و فرانسه بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

افشاری بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 1.5 میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان داروها و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به دلیل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولاً  به انواع بیماری‌ها و امراض دچار می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir