01 مهر 1403
9

رئیس مرکز وکلا گفت: تنوع نظام‌های حقوقی کشورهای عضو بریکس موجب گفتمان‌سازی جهانی خواهد شد.

تنوع نظام‌های حقوقی اعضای بریکس موجب گفتمان‌سازی جهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه اجلاس اتحادیه وکلا و حقوقدانان کشورهای عضو بریکس که در شهر مسکو روسیه برگزار شد، از زحمات ملت و دولت روسیه و مسئولان برگزاری این اجلاس تقدیر و تشکر کرد.

حسن عبدلیان پور در سخنرانی پایانی خود در مراسم اختتامیه با تاکید بر اهمیت این نشست گفت: امروز حقوقدانان و وکلا وظیفه و نقش بسیار مؤثر و سازنده‌ای در بریکس دارند و این نقش می‌تواند با توجه تنوع نظام‌های حقوقی در بین اعضا موجب گفتمان سازی جهانی شود.

وی ادامه داد: امروز در حالی که رویکرد چند جانبه‌گرایی در دنیا منافع برخی از کشورها را به خطر انداخته است، بریکس یک مدل و ظرفیت بسیار خوب برای هم افزایی میان اعضا است.

عبدلیان پور گفت‌وگو و تعاملات حقوقی میان اعضای بریکس را نشان از تبلور قدرت اعضا دانست و گفت: تبادل نظر و آشنایی با دغدغه‌های همه نظامی‌های حقوقی عضو بریکس موجب غنای این گروه شده و می‌تواند زمینه بهره‌گیری از تجارب یکدیگر را فراهم آورد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تنوع نظامی‌های حقوقی کشورهای عضو بریکس را یکی از نقاط قوت اعضا بیان کرد و گفت: این نشست‌ها و تعاملاتی که موجب تفاهمنامه‌های دوجانبه و چندجانبه شد، باعث تقویت گفتمان حقوقی بریکس خواهد شد و به زودی زمینه ساز رویدادهای پراهمیتی در عرصه داخلی کشورهای عضو و صحنه بین‌الملل خواهد بود.

عبدلیان پور در پایان نقش روسیه به عنوان رئیس اجلاس بریکس ۲۰۲۴ را سازنده خواند و گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تمام بخش‌های بریکس تا اجلاس آینده نقش فعال و مؤثر داشته باشد.

منبع:

https://hirna.ir