31 شهریور 1403
3

حسن روحانی در دیدار با جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: من زمانی در همین ماه ربیع‌المولود به چند کشور آفریقایی رفته بودم، در مساجد تقریباً هر شب جشن و شعر و سرور است، از آلات موسیقی هم استفاده می‌کنند. ماه ربیع‌المولود را خیلی باشکوه برگزار می‌کنند. خیلی مهم است ما از پیامبر درس بیاموزیم و این ماه را بگذاریم ماه استفاده از پیامبر(ص).

روحانی: اگر از زندگی پیامبر اسلام(ص) درس‌های بیشتری می‌آموختیم، شرایط بهتری داشتیم/ تأسیس حکومت پیامبر بر مبنای پیمان بو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، به انتشار بخشی از سخنان وی در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ پرداخته است. روحانی در این دیدار می گوید:

من تبریک می‌گویم به خاطر ماه ربیع‌المولود یا ربیع‌الاول که ماه پیامبر اسلام(ص) است و متأسفم از اینکه ما در ایران در ماه ربیع‌المولود مراسم زیادی نداریم. الحمدالله در عزاداری محرم و صفر همه به صحنه می‌آیند و کار خوبی انجام می‌دهند، اجر همه با خدا باشد ولی به ماه ربیع‌المولود که می‌رسیم مثل اینکه همه چیز تمام و تعطیل می‌شود، منتظر می‌مانیم تا فاطمیه برسد.

وی ادامه داد: من زمانی در همین ماه ربیع‌المولود به چند کشور آفریقایی رفته بودم، در مساجد تقریباً هر شب جشن و شعر و سرور است، از آلات موسیقی هم استفاده می‌کنند. ماه ربیع‌المولود را خیلی باشکوه برگزار می‌کنند. خیلی مهم است ما از پیامبر درس بیاموزیم و این ماه را بگذاریم ماه استفاده از پیامبر(ص). ما هر چه داریم از پیامبر است. از این ۲۷۳ سال دوران پیغمبر و ائمه هدی فقط یک روز را گرفتیم و آن روز عاشوراست و آن هم نه همه ابعادش، فقط در بحث شهادت، وگرنه عاشورا ده‌ها درس دارد. دوران ۲۳ ساله پیغمبر مخصوصاً ۱۰ ساله که در مدینه حکومت تشکیل دادند درس‌های زیادی برای ما دارد که باید استفاده و بهره‌برداری کنیم.

روحانی در ادامه افزود: امیدوارم در آینده حرکتی [در این زمینه] ایجاد بشود. ۱۰ سال زندگی پیغمبر درس‌آموز است. ما در این ۴۵ سال از دوران پیغمبر استفاده کمی کردیم. پیامبری که تأسیس حکومتش بر مبنای پیمان بود. پیغمبر برای به اوج رساندن حکومت خود صلح حدیبیه را داشت که قرآن مجید آن را به عنوان فتح بزرگ اعلام می‌کند. إِنّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا، نه راجع به بدر است، نه احد و نه حنین و نه احزاب. این راجع به صلح پیغمبر است. درس‌های زیادی در زندگی پیامبر است و اگر ما می‌آموختیم و عمل می‌کردیم شرایط بهتری داشتیم.

۲۷۲۱۹


https://hirna.ir