12 اسفند 1402
46

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تعداد یک میلیون نفر در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در فرایند برگزاری انتخابات و رأی‌گیری مشارکت کردند.

یک میلیون نفر در فرایند برگزاری انتخابات مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدتقی شاهچراغی (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، گفت: تعداد یک میلیون نفر در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در فرایند برگزاری انتخابات و رأی‌گیری مشارکت کردند.

وی‌افزود: در استان سیستان و بلوچستان مردم با وجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستان‌ها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت کردند.

وی افزود: مدیران شعب اخذ رأی توجه کنند که هرکس با یکی از پنج مدرک هویتی، شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به شعبه مراجعه کند می‌توان رأی وی را اخذ کرد.

وی افزود: همچنین شعب سیار نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد و تقاضا داریم از آنجا که ممکن است برخی مردم به دلیل فقدان توانایی نتوانند پای صندوق رأی بیایند، این شعب سیار با هماهنگی بهزیستی یا فرمانداری و استانداری باید به منزل این افراد بروند و رأی را اخذ کنند.

شاهچراغی تصریح کرد: نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور ضمن قدردانی از نقش رسانه‌ها در جریان انتخابات، بیان کرد: آنچه مردم نیازمند هستند درباره انتخابات بدانند را رسانه‌ها باید به آنان منتقل کنند، تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم. ما وظیفه داریم به آنچه قانون حکم کرده وظیفه امانتداری مردم را ایفا کنیم و خدمتگزار آنان باشیم.


https://hirna.ir