12 اسفند 1402
8

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ان‌شاءالله بعد از پایان فرآیند اخذ رأی میزان مشارکت اعلام می‌شود.

میزان مشارکت بعد از پایان فرآیند اخذ رأی اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگارمهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امشب شامگاه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان، اظهار کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان که متشکل از ۲۳۰ هزار نفر از ناظران مردمی هستند، در کنار عوامل اجرایی از آغازین ساعات و دقایق رای گیری در کنار این عزیزان بودند و بر روند انتخابات نظارت داشتند.

وی بیان کرد: در گزارش‌های میدانی مشکل خاصی نبوده و بنده بعد از ظهر در چند شهر تهران و در چند شعبه اخذ رأی حضور پیدا کردم و الحمدالله با مشکل خاصی مواجه نبودیم.

طحان نظیف ادامه داد: سامانه مردم ناظر هم از ابتدا گزارش‌هایی را که از طرف مردم ارسال می‌شود، مورد پیگیری قرار می‌دهند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: با همکاری خوبی که با همکاران اجرایی و نظارتی وجود داشته، روند انتخابات روان و بدون مشکل بوده و گزارش‌های متعددی را از سامانه دریافت کردیم و همه موارد را هم پیگیری کردیم. روند نظارتی با خلأ و نقصی مواجه نبوده است.

طحان نظیف تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است این است که آرای مردم تا آخرین لحظه اخذ شود، به خصوص در مناطقی از کشور که با برودت هوا مواجه هستیم. تمام تلاش‌مان بر این است که آرای مردم اخذ شود و این آمادگی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات در سلامت و صحت در حال انجام است و همچنان هم اگر گزارشی را از مردم دریافت کنیم تا انتها پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: حسب گزارشی که داریم، در برخی از مناطق شعب با ازدحام مواجهیم که جای نگرانی وجود ندارد. برای ما بسیار حائز اهمیت است که آرای همه مردم اخذ شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره آمار اولیه از میزان مشارکت در انتخابات، گفت: چون در حال رای گیری از مردم هستیم، طبیعتاً آمار رسمی و مشارکت را باید در انتهای رای گیری بررسی کنیم. ان‌شاءالله بعد از پایان فرآیند اخذ رای میزان مشارکت هم اعلام می‌شود.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توییت محمدباقر قالیباف که در آن از عبارت «فقط پیروزی در انتخابات مهم نیست، افزایش مشارکت اولویت است.»، گفت: بلاخره رقبا در فضای سیاسی ممکن است صحبت‌هایی را مطرح کنند و به زعم خود مردم را دعوت به مشارکت یا لیست کنند. ما همچنان در حال اخذ رأی از مردم هستیم و هنوز صندوقی باز نشده است که بتوان نسبت به نتایج اعلام نظر داشت. چون متن این پیام را نخوانده‌ام، اجازه دهید نسبت به محتوای آن اظهار نظر نکنم، اما در فضای سیاسی بالاخره اینگونه موارد مطرح می‌شود.


https://hirna.ir