04 مرداد 1402
257

پویانمایی ۲۰ دقیقه‌ای «در سایه سرو» به کارگردانی شیرین سوهانی و حسین ملایمی به بخش مسابقه افق فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم ونیز راه پیدا کرد.

راه‌یابی «در سایه سرو» به بخش افق‌های فیلم‌های کوتاه جشنواره ونیز
راه‌یابی «در سایه سرو» به بخش افق‌های فیلم‌های کوتاه جشنواره ونیز

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم جدیدترین فیلم کوتاه انیمیشن تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که اولین حضور جهانی خود را در هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ونیز در کشور ایتالیا تجربه می‌کند.

این انیمیشن کانون قرار است با فیلم‌های کوتاه AITANA از کشور اسپانیا، «نمک دریا»محصول مشترک سه کشور قطر، لبنان و جمهوری چک، «یک سفر کوتاه» از کشور فرانسه، «چه می‌شد اگر خورشید در اقیانوس برهنه شیرجه می‌زد» محصول مشترک کشورهای فرانسه و لبنان، WANDER TO WONDER محصول مشترک کشورهای انگلستان، فرانسه و بلژیک، «فروشنده گوشت» و «شیرجه» هر دو از کشور ایتالیا، «منطقه پسر» از کشور بریتانیا، «از قلب من عبور کن و امیدوارم بمیرم» از کشور فیلیپین، «داستان بوگوتا» از کشور آمریکا، «داستان‌های احساسی» از کشور آلمان وDUAN PIAN GUSHI  از چین رقابت خواهد کرد.

در خلاصه انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» آمده است: «یک ناخدای سابق که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کنند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.علیرغم تمایل عمیق کاپیتان برای اینکه پدری فداکار و دلسوز باشد، او نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند و با دخترش به روشی که می‌خواهد ارتباط برقرار کند. یک روز صبح، یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و زندگی آن‌ها برای همیشه تغییر می‌کند. اینکه آیا این رویداد منبع امید تازه‌ای است و یا یک مشکل جدید، باید دید.»

پیشتر نیز فیلم سینمایی «سازدهنی» به کارگردانی امیر نادری بخش مسابقه فیلم‌های کلاسیک هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۲۳ راه پیدا بود.

هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ونیز از ۸ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ (۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر ۲۰۲۳) در ایتالیا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

https://hirna.ir