06 اردیبهشت 1402
198

سخنگوی دولت با اشاره به شرایط نامطلوب تنظیم بازار، گفت: دولت با تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی موافق است و اینجا اختیار در دست مجلس است.

دولت با تشکیل سازمان یا وزارت بازرگانی موافق است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور تاکید زیادی درباره بخش‌های اجرایی و نکات مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه داشته و تاکید دارد که با همدلی و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف دستگاه‌ها عمل شود و مردم این را مشاهده کنند.

وی افزود: وزیر ارتباطات در جلسه امروز گزارشی درباره اتصال پیام‌رسان‌های داخلی دادند که روز گذشته این اتفاق رخ داد. البته این کار به صورت اختیاری است و با حفظ رمزنگاری و حریم خصوصی این کار صورت می‌گیرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه گزارشی درباره پیشرفت سند بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه کرده است. همچنین اصلاح آئین‌نامه حمایت از نخبگان غیرایرانی رفع ایرادات شد و مقرر شد برخی تسهیلات به دانشجویان غیرایرانی داده شود.

بهادری جهرمی اظهار کرد: هیئت وزیران لایحه‌ای را مصوب کرد که نرخ مالیات بر ارزش افزود برای کالاهای پزشکی و اساسی از ۹ به یک درصد برسد.

وی درباره سازمان بازرگانی بیان کرد: دولت با تشکیل وزارت بازرگانی و سازمان بازرگانی موافق است و با توجه به نامه رئیس مجلس دولت لایحه‌ای را برای تشکیل وزارت بازرگانی دهد، بنابراین دولت لایحه‌ای را تصویب کرد و به صورت ۲ فوریتی امروز تقدیم مجلس خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره شرایط بازار تاکید کرد: تنظیم بازار کفاف نمی‌دهد و مردم هم رضایت ندارند. در این شرایط دولت با تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی موافق است و اینجا اختیار در دست مجلس است. امید داریم مجلس به صورت فوری بررسی این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

ادامه دارد


https://hirna.ir