05 مهر 1403
7

بنا به گزارش‌‌های رسانه‌ای آمریکا، وزارت دفاع این کشور معتقد است که وضعیت برای ارتش اسرائیل برای ماجراجویی زمینی در لبنان مناسب نیست.

وال‌استریت: اسرائیل برای حمله زمینی، وضع مناسبی ندارد
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه همزمان با تهدید‌های سران و مقامات نظامی رژیم اسرائیل، به نقل از منابع آگاه خود نوشت که «پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بر این باور است که وضعیت کنونی ارتش اسرائیل به آن اجازه حمله زمینی به لبنان را نمی دهد».

بنا به این گزارش، ارتش اسرائیل باید نیروهای بیشتری را به مکان های خاصی منتقل کند و از طرفی وزارت دفاع آمریکا معتقد است که این حمله ممکن است ظرف چند روز انجام شود.

علی رغم این ادعای رسانه‌ای، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ساعاتی پیش گفته بود که این کشور ارائه حمایت‌های اطلاعاتی به ارتش اسرائیل برای انجام عملیات‌های اخیر در لبنان را تکذیب می‌کند، کما اینکه بنا به ادعای این مقام آمریکایی، حمله زمینی قریب‌الوقوعی از سوی اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان در کار نخواهد بود!

دو روز پیش رسانه‌های عبری به نقل از منابعی مدعی شدند که رژیم اسرائیل در حملات به اصطلاح پیش دستانه ارتش این رژیم، 50 درصد موشک‌‌ها و توان موشکی حزب الله را تخریب کرده است که تحلیل گران، این ادعا را  مورد تردید قرار دادند.

«رون بن یشای»، تحلیل‌ گر و ستون نویس نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره نیات صهیونیست‌‌‌ها نوشت: در صورتی که حملات هوایی و توپخانه‌ای برای قانع کردن حزب الله برای ورود به مذاکرات جدی به منظور حل بحران جاری کافی نباشد، اسرائیل گزینه دیگری از طریق مانور زمینی (حمله زمینی) دارد که بازگردان ساکنان شمالی به خانه‌هایشان را ممکن می‌کند و اگر حزب الله موافقت نکرد جنگ فراگیر خواهد شد!»

او گفت: اسرائیل باید بداند که دوره مهار (حزب الله) به سر آمده است حتی اگر به راه حل راضی کننده نتوان رسید».

صهیونیست‌ها ادعای تخریب توان موشکی حزب الله را بلوف می‌دانند

انتهای پیام/

 
منبع:

https://hirna.ir