04 مهر 1403
2

وزیر امور خارجه ترکیه در دومین نشست وزرای خارجه گروه- ۲۰ گفت که وضعیت غیرقابل قبول غزه، باید زنگی برای هوشیاری جامعه جهانی به شمار آید.

وضعیت غیرقابل قبول غزه، باید زنگی برای هوشیاری جامعه جهانی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه طی سخنانی در دومین نشست وزرای خارجه گروه- ۲۰ در مقر سازمان ملل گفت: وضعیت غیرقابل قبول غزه باید زنگی برای هوشیاری جامعه جهانی محسوب شود.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: ما برادران فلسطینی خود را محکوم به گرسنگی و قتل عام نکرده و در این راه نیز سکوت نخواهیم کرد.

فیدان با اشاره به اینکه در بحبوحه درگیری‌های خونین و نقض آشکار حقوق بشر، گامی معنادار با سازماندهی «اجلاس آینده» برداشته شده است، گفت: پیمان آینده راهنمای ما در تلاش‌های‌مان برای اصلاح نهادهای جهانی خواهد بود.

وی گفت: ما اکنون با گسترش درگیری به لبنان مواجه هستیم و نمی دانیم که آیا این درگیری گسترش بیشتری خواهد یافت یا خیر. ما با خطر درگیری گسترده تر روبرو هستیم.

فیدان تصریح کرد: ادامه نابودی فلسطینیان توسط اسرائیل در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی تأثیرات گسترده تری بر ثبات منطقه و نظم بین المللی خواهد داشت و این وضعیت روز به روز به فرسایش نظام بین الملل می انجامد.

او گفت: تشکیل کشور فلسطین تنها راه دستیابی به صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) است. ما باید تلاش های خود را برای دست یابی به این موضوع بیشتر کنیم.

منبع:

https://hirna.ir