04 مهر 1403
2

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل در حمایت از غزه و محکومیت و زیر سوال بردن تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران در راستای مبانی انقلاب اسلامی بود.

استقبال دو نماینده مجلس از نطق پزشکیان در سازمان ملل/ مواضع رئیس‌جمهور درباره فلسطین انقلابی بود/ پزشکیان در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا سپهوند، نماینده خرم آباد در مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل جهانیان را به بازگشت به گفتمان صلح و دوری از جنگ و خونریزی و آدم کشی دعوت کرد.

بنابر روایت ایرنا، وی افزود: رئیس‌جمهور، محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به دنیا رساند و به این نکته هم اشاره کرد که ما در جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال جهانی به دور از جنگ و درگیری و خشونت هستیم.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل در حمایت از غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و همین‌طور محکومیت و زیر سوال بردن تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران در راستای مبانی انقلاب اسلامی بود.

سپهوند خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع برجام گفت که طرف‌های برجام باید از مزایای این توافق بهره‌مند شوند و طرف مقابل که تاکنون به تعهداتش عمل نکرده باید به اجرای تعهدات خود در این توافق عمل کند.

وی تصریح کرد: آقای پزشکیان در سخنرانی خود در سازمان ملل به دنبال «برد -برد» در توافق برجام بود و این همان چیزی است که مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است.

نماینده خرم آباد در مجلس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال تامین منافع حداکثری برای ملت ایران هستیم. صحبت‌های آقای پزشکیان را در راستای تامین منافع ملی می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم.

عجم: رئیس‌جمهور در سازمان ملل تمام قد از فلسطین حمایت کرد

احمد عجم، نماینده شاهرود در مجلس، هم گفت: پزشکیان رئیس‌جمهور، کشور انقلابی است و انتظار می‌رفت که دفاع تمام قد از حقوق مردم فلسطین،لبنان و همه آزادی خواهان جهان داشته باشد که این مهم تحقق یافت.

وی افزود: مجمع عمومی سازمان ملل محلی است که مواضع و دیدگاه‌های کشورها به گوش جهانیان می‌رسد و به نظر من رئیس‌جمهور، موضوعاتی خوبی برای دفاع از مردم فلسطین انتخاب کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به سخنان پزشکیان در مورد تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران، گفت: بیان این موضوعات از زبان رئیس‌جمهور، بیان مواضع جمهوری اسلامی است که باید تحریم ها کم اثر شوند و این کم اثر کردن سازو کارهایی دارد که لغو آنها مطلوب ماست البته با این جهت گیری‌های نظام سلطه آنها به دنبال لغو تحریم ها نیستند و اخیرا به تعداد تحریم ها هم اضافه کردند.

عجم اضافه کرد: اینکه بخواهیم از حوزه برجام تحریم‌ها را رفع کنیم هنوز دست یافتنی نیست، اما باید دنبال این باشیم که تحریم‌ها را کم اثر کنیم و مواضع رهبر انقلاب هم همین بوده است. در این راه نیاز به همراهی همه ارکان نظام داریم و باید به سمت و سوی حرکت کنیم تا اثر تحریم‌ها کم رنگ شود.

وی با اشاره به دیدارهای دو جانبه پزشکیان با روسای جمهور دیگر کشورها گفت: با توجه به نقش حمایتی اروپا در موضوع تحریم‌ها و حمایت از آمریکا، این دیدارها می تواند مهم و اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای اروپایی باید متوجه نقش برجسته ایران در تحولات منطقه‌ای باشند اضافه کرد: باید در دیدارهای دو جانبه پزشکیان، کشورهای اروپایی و غرب متوجه وظیفه‌شان شوند و تعهداتی که آنها در قبال برجام داشتند را یادآوری کنیم چون به تعهداتش در موضوع برجام عمل نکردند.

دفاع از حقوق مردم فلسطین باور اعتقادی و سیاسی جمهوری اسلامی است

عجم در مورد مواضع رئیس‌جمهور در مورد فلسطین گفت: دفاع از حقوق مردم فلسطین باور اعتقادی و سیاسی جمهوری اسلامی است. همچنین جمهوری اسلامی با طرح دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی مخالف است و رژیم صهیونیستی را رژیمی غاصب می‌داند که با حمایت نظام سلطه حقوق مردم فلسطین را غصب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد جمهوری اسلامی و ابتکار رهبر انقلاب این است که در یک شرایط آزاد در فلسطین، انتخابات برگزار شود تا آنها برای سرزمین و سرنوشت خود تعیین تکلیف کنند و سازمان ملل هم باید بستر تحقق این مشارکت را فراهم کند و اگر این اتفاق بیفتد رژیم صهیونیستی جایگاهی در این منطقه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مهم ارزیابی کردن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل همه روسای جهان جمع می‌شوند و فرصتی برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی است، البته باید منتظر جزئیات دستاوردهای این سفر از زبان رئیس‌جمهور باشیم. در مجموع، این سفر در حوزه تبیین مواضع کشورمان می‌تواند منافعی خوبی به همراه داشته باشد.

۲۹۲۱۹


https://hirna.ir