04 مهر 1403
2

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: امروز صبح هماهنگی‌ها را انجام دادیم، بر این اساس هفته آینده انتخابات هیئت رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی را انجام می‌دهیم. این مواردی که مطرح می‌شود عده‌ای فراکسیون انقلاب اسلامی جدا شدند و در صدد تشکیل فراکسیون جدید هستند، شایعه است.

آزادی خواه: تشکیل فراکسیون جدید شایعه است /با منتقدین گفتگو کردم /هفته آینده انتخابات هیات رئیسه فراکسیون انقلاب برگزار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیشتر از ۶ ماه از شروع به کار مجلس دوازدهم می‌گذرد و هنوز هیئت رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل نشده و بسیاری از اعضا هم نسبت به این قضیه نقد دارند، بعضاً نقدها به اندازه‌ای جدی است که گفته می‌شود برخی اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی به فکر تشکیل فراکسیون جدیدی افتادند.

پیش از این موسی غضنفرآبادی که در حال حاضر رییس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی است به خبرگزاری خبرآنلاین تشکیل فراکسیون جدید و مستقل از فراکسیون انقلاب اسلامی را رد کرده بود اما در مورد زمان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی زمان مشخصی را اعلام نکرد و به گفتن عبارت « به زودی» اکتفا کرد.

حالا احد آزادی‌خواه از جمله چهره‌های شاخص فراکسیون انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری آنلاین از زمان دقیق برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی می‌گوید. البته او هم مانند غضنفرآبادی تشکیل فراکسیون جدید را تکذیب می‌کند و حتی شایعه می‌داند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با احد آزادی‌خواه، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای آزادی‌خواه! انتخابات فراکسیون انقلاب اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟

دیروز صبح هماهنگی‌ها را انجام دادیم، بر این اساس هفته آینده انتخابات هیئت رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی را انجام می‌دهیم. این مواردی که مطرح می‌شود عده‌ای فراکسیون انقلاب اسلامی جدا شدند و در صدد تشکیل فراکسیون جدید هستند، شایعه است.

به لطف خدا وفاق و همراهی کامل حاکم است، هیچ مشکلی هم نداریم، انشالله با تعیین اعضای هیئت رئیسه جدید مشکلات و انتقاداتی که تاکنون بوده، حل خواهد شد.

انشقاق در فراکسیون انقلاب اسلامی به صلاح کشور نیست

*بنابراین مجلس دوازدهم دو فراکسیون سیاسی به نام‌های انقلاب اسلامی و مستقلین خواهد داشت...

قاعده این است و ما الان کاری به این قضیه نداریم اما قاعده این است. نکته مهم این است که میان فراکسیون انقلاب فاصله‌ای ایجاد نخواهد شد چراکه نه به صلاح کشور و جریان انقلاب است و نه کسی چنین برنامه‌ای دارد که بخواهد انشقاق و اختلافی در فراکسیون ایجاد کند. امکان دارد انتقاداتی نسبت به شیوه مدیریت و یا به هر شکل دیگر در فراکسیون وجود داشته باشد که امروز بنده با دوستانی که انتقاد داشتند، صحبت و گفتگو کردم و به تعامل فی‌الجمله‌ای رسیدیم که انشالله هیئت رئیسه دائم هم انتخاب شود، خودشان تمشیت می‌کنند و کار را جلو خواهند برد.

نتیجه رای اعتماد فراکسیون انقلاب اسلامی به وزرای پیشنهادی با نتیجه صحن تفاوت داشت

*یکدست عمل نکردن فراکسیون انقلاب اسلامی در جریان جلسه رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی، مهر تاییدی بر انشقاق میان فراکسیون انقلاب اسلامی بود، ارزیابی شما از این مورد به چه صورت است؟

فراکسیون انقلاب اسلامی در جریان رأی اعتماد یکدست عمل کرد، وزرای پیشنهادی را به رأی گذاشتند و هماهنگی‌ها انجام شد، عده‌ای رای آوردند، بخشی هم رأی نیاوردند، منتها در صحن علنی این نتیجه، نتیجه دیگری شد.

*همین نتیجه دیگر نشان دهنده یکدست عمل نکردن فراکسیون انقلاب اسلامی است...

هیئت رئیسه دائم انشالله تمشیت می‌کند.

۲۷۲۱۱


https://hirna.ir