04 مهر 1403
0

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، اظهار کرد کامالا هریس مشکلات شناختی بزرگتری نسبت به جو بایدن دارد.

ترامپ: مشکلات شناختی هریس از بایدن هم بیشتر است
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، اظهار کرد کامالا هریس مشکلات شناختی بزرگتری نسبت به جو بایدن دارد که به دلیل نگرانی های مربوط به سلامت عقلانی، از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

وی در سخنان خود در شهر ساوانا در ایالت جورجیا، نحوه عملکرد دولت بایدن در خروج از افغانستان را مورد انتقاد قرار داد و به طور خاص به 13 نیروی نظامی آمریکا که هنگام خروج از این کشور کشته شدند و تجهیزات نظامی جامانده ارتش آمریکا در افغانستان اشاره کرد.

ترامپ افزود: رهبران جهان به ما می خندند و ما باید مورد احترام واقع شویم اما آنها به ما می خندند. تمام جهان به ما می خندند. و آیا می دانید که آنها به راستی به چه چیزی می خندند؟ کامالا. زیرا آنها باور ندارند که کامالا می خواهد رئیس جمهور شود. آنها نمی توانند باور کنند.

نامزد جمهوری خواهان خاطرنشان کرد آیا شما درباره مشکلات شناختی صحبت می کنید؟ به عقیده من هریس مشکلات شناختی به مراتب بزرگتری نسبت به جو بایدن دارد.

جو بایدن رئیس جمهور 81 ساله آمریکا پس از عملکرد ضعیف در نخستین مناظره با ترامپ در تاریخ 27 ژوئن، با فشار گسترده هم حزبی هایش به دلیل نگرانی های مربوط به سلامت ذهنی و جسمی وی، از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد و کامالا هریس به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید که توسط نشریه نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که دونالد ترامپ در بین رای دهندگان احتمالی در ایالت های رقابتی آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی از کامالا هریس پیشی گرفته است.

بر این اساس، ترامپ هفته گذشته در آریزونا با 50 درصد در مقابل 45 درصد، و در جورجیا با 49 درصد در مقابل 45 درصد و در کارولینای شمالی با 49 درصد در مقابل 47 درصد نسبت به هریس پیشی گرفته است. این نظرسنجی همانند نظرسنجی های دیگر رقابت نزدیک و شانه به شانه دو رقیب را نشان می دهد.

این سه ایالت جزو 7 ایالت کلیدی در آمریکا هستند که نقشی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دارند.

همچنین نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 5 درصد اختلاف در مقابل رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ پیشتاز است.

در همین حال نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شبکه سی بی اس انجام شده حاکی از آن است که هریس با 52 درصد در مقابل ترامپ با 48 درصد در بین رای دهندگان احتمالی پیشتاز است. حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است.

همچنین آخرین نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی از این است که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها 50 درصد آرا و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه 47 درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری کسب می‌کنند.

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی‌های قبل که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین ترامپ و هریس انجام شده، نشان می‌دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

در همین حال در برنامه‌ای تلویزیونی از ترامپ پرسیده شد که آیا در صورت شکست در این انتخابات، در سال 2028 دوباره نامزد می‌شود یا خیر؟ که وی پاسخ داد: «نه، شرکت نمی‌کنم. اصلا این کار را نمی‌کنم.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود.

ادعای مجدد ترامپ مبنی بر تهدید از سوی ایران
دیدار مشاوران ترامپ با مقامات خارجی حاضر در نیویورک
طرح اتهام تلاش برای ترور علیه مظنون تیراندازی به ترامپ
پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های 3 ایالت کلیدی

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir