04 مهر 1403
1

در حالی که هزینه اخذ گواهینامه موتورسیکلت در طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتور در سال گذشته، 320هزار تومان بود اما امسال این هزینه به مبلغ 805هزار تومان افزایش یافته است!

افزایش حدود ۳۰۰درصدی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت!
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پلیس راهور از سال گذشته طرح "صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت" را پس از وقفه‌ای بیش از 10 سال، مجدداً از سر گرفت.

این طرح با هدف تسهیل دریافت گواهینامه برای علاقه‌مندان به رانندگی موتورسیکلت اجرا شد. متقاضیان در این طرح می‌توانند گواهینامه خود را در یک روز پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه و انجام معاینات پزشکی دریافت کنند. این طرح به‌دلیل سرعت بالا و کاهش بروکراسی مورد استقبال قرار گرفته است.

سال قبل رؤسای پلیس راهور اعلام کردند هزینه ثبت‌نام در طرح گواهینامه موتورسیکلت کاهش 50درصدی داشته و رقمی حدود 320 هزار تومان است و این تصمیم برای ترغیب کردن موتورسواران به دریافت گواهینامه موتور گرفته شده است.

چگونه یک‌روزه "گواهینامه موتورسیکلت" دریافت کنیم؟

اما در سال جاری و بر اساس بررسی خبرنگار تسنیم، مشخص شد که هزینه ثبت‌نام در طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت از 320 هزار تومان در سال 1402 با افزایش حدود 300درصدی به رقم 805 هزار تومان افزایش یافته است!!

به گزارش تسنیم، از حدود 10 سال پیش و پس از آنکه صدور گواهینامه موتورسیکلت به آموزشگاه‌های بخش خصوصی سپرده شد و عملاً امکان دریافت گواهینامه یک‌روزه با این تصمیم پلیس از میان رفت، تعداد جمعیت موتورسواران فاقد گواهینامه، افزایش شدید و تصاعدی را به خود دید به‌گونه‌ای که طبق آخرین آمار، در زمان حاضر در کشورمان حدود 12 میلیون موتورسیکلت وجود دارد اما تنها 6 میلیون نفر از موتورسیکلت‌سواران دارای گواهینامه هستند!

این به این معناست که حدود 50 درصد موتورسیکلت‌سواران در کشورمان بدون گواهینامه در حال تردد هستند که این مسئله می‌تواند خطرات جانی و مالی بسیاری برای خودشان و دیگران به‌همراه داشته باشد؛ در شهر تهران به‌تنهایی حدود 4.3 میلیون موتورسیکلت وجود دارد که سهم بالایی از تصادفات را موتورسواران به خود اختصاص داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم، منتظر دریافت پاسخ "پلیس راهنمایی و رانندگی" درباره چرایی افزایش حدود 300درصدی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت (نسبت به قیمت سال 1402) است.

انتهای پیام/+

منبع:

https://hirna.ir